Gå til innhold

Permisjon og ferieuker... Hjeelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min permisjon starter i slutten av april. Får ikke brukt noen av neste års ferieuker før permisjonen. Men vil det da si at jeg kan ta ut 5 uker ferie i sommerferien feks, og så ha 5 uker lengre permisjon året etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fantastisk! :-D

Skrevet

Men kan man da plusse på de 5 ferieukene man får i 2011? Sånn at det blir ferien man ikke får tatt fra 2010 + ferien i 2011 = 10 uker ekstra?

Sånn som jeg har forstått det, så får vi kun flytte over 2 ferieuker til neste år på min arbeidsplass.. men det kan jo kanskje variere?

Skrevet

Man får kun overført 10 dager ferie, men ved å ta ferien fra 2010 inni permisjonen(i løpet av 2010) og så ta ferien fra 2011 på slutten av permisjonen får du 10 uker ekstra ja. Permisjonen fryses når du tar ferie og fortsetter etterpå.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar! Da vil jeg gjøre det på den måten... min permisjon begynner i begynnelsen av mars. Har en ekstra uke igjen på ferien fra i år som jeg vil flytte over til neste år, så da kan jeg ta 6 ferieuker da.

Skrevet

Du har krav på å få overført 10 dager ferie, men du kan få overført inntil 14 dager ferie fra ett år til et annet. Etter avtale med arbeidsgiver får vi overført 14 dager, og det har aldri vært noe problem!

Skrevet

Får man ikke lagt til 4 uker ferie inn i permisjonen? da tenker jeg 5 uker som vi har rett på men de regner jo ikke helger med..

eller ?? er det kun 2 uker vi får??

Skrevet

jo selvfølgelig! :) men du kan ikke 'spare' ferien for 2010 og overføre alt til 2011. Bak inn ferien og nyt permisjonen! :)

Hvis du vil kan du faktisk ta ut permisjonen dag for dag og flette inn ferie, permisjon uten lønn, jobb osv osv. Er noe uklart, ta kontakt med arbeidsgiver eller nav, de vet hvordan dette fungerer.

Skrevet

Jeg har termin i april 2010 og da e det snakk om å legge til den ferien til slutten av permen i 2011..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...