Gå til innhold

Tips til et stilig jule-kjøkkenvindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "harry" med rød teip og snøspray? Er litt lei det...

Har en ensfarget rød heisgardin. Noen tips til hvordan jeg kan "piffe" den litt opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne julen har den minimalistiske stilen også nådd jule-kjøkkenvinduene. Det skal være så lite stæsj som mulig, og det skal se NATURLIG ut. Så rød tape er så absolutt FY FY! Snøspray kan du bruke, hvis du er forsiktig og klarer å få det til å se naturlig ut. Hvis du ikke er så kunstnerisk av deg, så ville jeg anbefalt å søke profesjonell hjelp. Det finnes fagpersoner som er kurset på nettop dette, og gledelig kommer på besøk nå i førjulstiden. Det koster jo selvfølgelig litt, men er så absolutt verdt det!

Skrevet

Vi har plukket kongler i høst som vi har malt hvite så det brune skinner gjennom. Disse skal vi bruke til julevindu og på lysfat. De kan ligge på fat, stå i glassøyle,osteklokke etc. Vi har også julekuler med lys i hengende i to høyder, og levende lys i forskjellige telysholdere i fattigmannssølv. Så har vi forskjellig engler i glass og sølv som vi pynter vinduskarmen med. Jeg syns rød teip er harry og prøver derfor å ha en gjennomført lys stil. Kommer sikkert også til å lage noen store pepperkakehjerter (vi har to vinduer), som kan henge i det ene vinduet. I tillegg har vi 24 hjerter i dekorert papp, henger opp ett hver dag. Før hadde vi større vindu og hang dem der, men nå henges de på veggen over adventskalenderne.

Skrevet

Man søker da ikke profesjonell hjelp for å spraye snøspray på julevinduene bare fordi man ikke er kunstnerisk av seg. Syns det høres veldig upersonlig ut. Litt av sjarmen er vel å gjøre det selv, eller med barna, og så får det bli som det blir:)

Skrevet

Vi har aldri laget såkalte julevindu med rød tape og snøspray, men vi har adventsstjerner, adventsstaker eller telyshjerter i så godt som alle vinduer og henger opp julegardiner (røde eller med nisser, varierer fra rom til rom.... Og jada, dette er sikkert superharry, men du og du så koselig!)

Skrevet

Tror jeg lar ungene bestemme, jeg. Vil de ha rød teip og snø, så får vi bare være litt harry. Jula er for ungene;-)

Skrevet

Har også rød liftgardin, og vi (jeg og eldste ) har lagd pepperkakehjerter som er pyntet og hengt opp. Kjempefint og enkelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...