lillebie på`n igjen Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 for de som leste innlegget mitt fra i natt/dag tidlig - så var jeg på føden i går kveld med rier - 3 min mellomrom og vooonde! men da jeg kom var det ingen åpning! så jeg ble sendt hjem for å sove - slik at kroppen fikk slappe av frem til det virkelig satt igang... jordmor sa hun regnet å se meg igjen om noen timer - men det var best å slappe av hjemme da vi bor så nærme sykehuset.. ligger å peser meg gjennom rier til kl 06 i dag tidlig - da kjenner jg at noen av de slipper taket og jeg sovner! 2 timer søvn- våkner....INGEN tegn til fødsel??? ringer føden og det første jordmor sier ;: " jeg har venta på tlf fra deg - nå er det vel i gang for fullt ? " ehm NEIDA!! hun beroliger meg med at det er helt normalt for en førstegangsfødende at kroppen tar en pause - men at dette garantert tar seg opp igjen - da jeg er til termin ( 8 dager ) og at noen kvinner har det slik i fler dager før man når noen cm og går i virkelig fødsel.... og beskjeden var : fødselen er i gang - man vet bare ikke hvor lenge du må vente nå - krysser fingra for at det skjer noe til natten igjen... Awh SÅ frustrerende...var sikker på at det var satt riktig igang ( har hatt regelmessige kynnere i 3 dager før riene satte i gang...i dag har jeg nesten ikke hatt kynnere engang....heelt merkelig...men har en ny mens jeg skriver så jeg lever fortsatt i håpet! jordmor beroliget med at snart er han uansett ute - og det stemmer jo )
Fullrulle86 Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 huff så kjedelig da! Håper det setter inn for fullt igjen snart da! Du tror ikke lakserolja har lurt kroppen eller noe da? går det an foresten? Stakar deg.. krysser fingrene for at det tar seg opp igjen:o)
lillebie på`n igjen Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 nei vanskelig å si - je tok to ss med lakserolje i dag også - resulterte i en uendelig spyrunde og et par runder på toalettet.... så litt rart om den skulle satt i gang i går og ikke i dag?leser overalt at lakserolje ikke gir noe resultat om man ikke er moden...jordmor på ahus mente det var "naturlige" rier siden de har bygd seg opp over flere dager - men hvem vet ) verdt et forsøk ) men jeg tar ikke mer av den olja nå etter hvordan jeg reagerte på den i dag!
Fullrulle86 Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 okei, nei det er ikke verdt å ta mer av olja viss det bare resulterer i at du blir dårlig! Må jo ha litt energi igjen til den nærtstående fødselen din:o) men da kommer nok riene tilbake ganske snart skal du se:o) hold oss oppdatert, viss du orker da;o) Kanskje lakserolje funker på meg da?! Er moden og har gått med 2 cm i 3 uker nå, men er sååå pingle! Livredd for styrtfødsel og morkakeløsning som så mange snakker om, men må si at det frister veldig å få igang en fødsel nå)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Huff, så dumt. Dagene er så laaange når man er helt klar til fødsel! Men hvis jm sa at du sikkert snart er i gang igjen, så stemmer nok det. Men, det kan ta litt tid også dessverre. Jeg sier ikke dette for å ta motet fra deg på noen måter, men tror det er greit å vite sånn at du ikke går på veggene hvis det tar lenger tid enn du tror. En venninne av meg reiste inn på føden 14 dager før termin, hun ble sendt hjem igjen selv om hun hadde 2 cm åpning. Legen trodde riene snart ville ta seg opp igjen, men de gikk over. 3 dager over termin kom gutten hennes. Da hadde hun gått 17 dager med 2cm åpning og var drittlei! Håper virkelig ikke at babyen din venter så mye lenger. Det er ikke noe stas å gå rundt å bare vente. Lykke til:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Kjedelig at det ga seg igjen, men spennende at noe holder på å skje uansett. Håper virkelig det tar seg opp igjen - det ER tamt å gå og vente!!! Lykke til :-)
dykkedama Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Uff, så dumt. Men på en annen side, så har du jo fått beskje dom at du er igang. Jeg trodde jeg var moden fordi jeg har hatt masse regelmessige modningsrier, emn tydeligvis ikke, for lakseroljen jeg tok i dag resulterte kun i masse dobesøk:( Har sterke kynnere, men ikke antydning til rier.... Lykke til uansett, håper du er heldig og at det setter igang snart:)
Nr3-2012 Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Huff da! Håper det tar seg opp igjen snart da! =) Noen som vet hvordan det går med den andre lillebien?? Har vært stille derfra, kansje hun kom i mål?
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Krysser fingrene for at det skjer mer i natt dag!!! Begynner å bli litt utålmodig her og er litt misunnelig, du har i alle fall noe på gang. Mer enn jeg kan si her. Termin om 9 dager.
Lacey*har fått erta Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Krysser fingra for at det skjer noe mer snart, bia! Lykke lykke til!
lillebie på`n igjen Skrevet 24. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2009 takk for det jenter ) her skjer det fint lite... har plutselig en time med litt rier hvert 7 minutt....for så å dabbe helt av å komme 2 ganger i timen...tydeligvis at kroppen prøver å få til noe - men virker som det kommer til å ta tid! har et lite håp om at når jeg sovner i natt så våkner jeg med rier- det hadde vært noe det )
Lacey*har fått erta Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Egentlig høres det veldig likt ut som jeg har, bare at jeg har det kanskje annenhver natt. Skikkelige modningsrier hele natten for så å dabbe av om morgenen... Men hold ut, det er nok noe i gjære
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 Lillebie!! Masse lykke til;) Nå er det like før!! Venter i spenning;) Er inne her på 3 tri kun for å følge med deg, jeg vettu;) Masse lykke-til-klemmer til deg fra meg;)
curly sue Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 ÅÅ jeg føler sånn med deg... Hadde veldig lignende forløp med nr.1 og det er IKKE gøy, hadde kun rier på natta omtrent, og var 12 dager over termin, så rimelig lei må jeg si... Man blir jo såå sliten av å ha det sånn, håper virkelig det tar seg opp for deg snart, og at lille gullet vil ut snart. Nå går jeg selv med masse menssmerter og kynnere siste uka, uten at det skjer noe mer, våkner ofte av de på natta, men virker ikke som om det skjer noe med det aller første... har termin om 10 dager, menstermin var på onsdagen som var... så lever i spenning. Masse lykke til til deg!
lillebie på`n igjen Skrevet 25. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 25. november 2009 jeg mister nesten litt motet....tror de to jordmørdrene på ahus tok grundig feil når de sa at jeg var i gang... riene jeg hadde forrige natt var så kraftige at jeg ikke kunne stå oppreist- snakke eller noen ting - var skikkelige greier...forstår bare ikke at det skal si helt stopp liksom.... har ikke hatt så mye som en eneste kynner - og nå har jeg vært våken noen timer ..... nei her er det nok bare å belage seg på at lillegutt har ombestemt seg å vil være i mamman sin litt til ) koselig at du følger med snuppis - send meg litt fødetanker ) klem
Abracadabra Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 har sneket meg inn her for å spionere litt på noen av dere så spennende/irriterende du har det for tiden da! håper snart det tar seg opp, og at du får møte lille krapylet skal stikke innom med jevne mellomrom fremover, vil høre slutten på historien!!! lykke lykke til! klem!
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Hei lillebie. Jeg har det akkurat slik som deg, så jeg må si at jeg virkelig føler med deg!! Mine rier startet natt til forrige torsdag. Siden da har jeg hatt masrier hver natt, og holder på å bli gal! Det varer noen timer, åsså stopper det igjen. Skal på modningsakkupunktur i dag, så er veldig spent på om dette funker! Jeg har 6 dager til termin. Vet du om de kan strippe oss før termin? Det er jo så slitsomt å ikke få sove. Lykke til til deg! Får håpe at det setter i gang for fullt og går fort! Stor klem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå