Gå til innhold

Hva er deres "drømmevogn"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror min er Simo Kombi, men ikke godt å si...

 

og hvorfor er det din drømmevogn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bugaboo Cameleon - har hatt den i snart 2,5 år til jenta mi siden hun var nyfødt, og jeg bare elsker den vogna! Den er utrolig parktisk, lett og kjempestilig:-)

Skrevet

Simo Kombi :-) Den er utrolig god å trille.

Hadde Simovogn til mine døtre, som nå er 18 og 20 år, og valgte Simo igjen da min lille knott ble født for 1 1/2 år siden.

Har også en Maxi Cosi vogn og en DBS sportsvogn, men Simovogna er favoritten. De andre vognene er senter/shoppingvogner ;-)

Skrevet

Simo kombi er den jeg har vært mest fornøyd med, har også hatt Teutonia mistral og Emmaljunga city cross.

 

Emmaljungaen er lettere og blir mindre i bilen, men den er ikke vind og vanntett, og den har en 'skranglete' handlekurv som subber i bakken på ulendt terreng.

 

Simoen er stor og tung, men utrolig lun og god for babyen. Kan gå tur i allslags vær uten regntrekk osv, holder med det lille vogntrekket. Stor handlekurv som tåler høy vekt og vogna har høy klaring fra bakken, noe som er supert på snøføre og ulendt terreng. Jeg bruker vogna til butikken derfor er handlekurven viktig, og jeg bor ved kysten så derfor kan jeg ikke ha disse åpne trehjulingene som det blåser rett inn i.

 

Som sportsvogn ville jeg valgt Emmaljunga scooter, 2010 modellen som har fått større hjul og større handlekurv.

Skrevet

Jeg har tvillinger denne gangen, og kriteriene ble endra:) TFK twinner twist duo er helt topp, og drømmevogna er den med sportsvogndel mot deg.

Skrevet

Teutonia Mistral, men ikke 2009 modell.

 

Kjøpte en Teutonia i 2005 til eldste datter og var kjempefornøyd med den (kjøpte den som sportsvogn uten bag da hun var 4mnd). Da yngste kom til ville jeg spandere på meg en ny vogn siden jeg likevel måtte bytte hjul + kjøpe bag til den gamle. Importerte en Prestige (som er lik mistral bare duo) og var superfornøyd med bagdelen. Sportsdelen til 09modellen var jeg iKKE fornøyd med. Endte med å selge den før vi tok i bruk sportsdelen og var da på jakt etter en 2008modell, noe vi til alt hell fant på Barnas Hus til tross for at det var midt på sommern09. Jeg ER så fornøyd (vippet innom Cameleon og Koelstra Latinique - mitt krav var at sportsdelen skulle kunne brukes mot meg)!! Den er en "skikkelig" og stødig vogn, samtidig som den er nett og lett. 05modellen brukte vi helt til storesøster var nesten 3 og sluttet med dagsoving, og jeg regner med å kunne gjøre det samme med denne. Vendbart håndtak har den også, noe jeg gjerne ville ha siden det blåser og regner mye her og det er greit å kunne vri barnet bort fra været uten å måtte demontere noe. Triller utrolig lett på alle underlag og jeg kunne bare ikke hatt noen annen vogn :oD

Skrevet

Må bare presisere at kjøreegenskaper er betraktelig bedre med lufthjul enn luftkanal i tillegg til at man med lufthjul (som har mindre overflate i kontakt med bakken) slipper å dra med seg hele sandkassa når man skal inn :o) Hører mange klager over punktering, men nå har jeg altså kjørt lufthjul siden februar, forbi gjenvinningsstasjon med mye knust glass hver dag, og ikke punktert ennå :o)

Skrevet

Emmaljunga City Cross- ingen over, ingen ved siden! Rett og slett en drømmevogn ja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...