Gå til innhold

De beste nyhetene jeg har hørt på lenge!!! =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har undersøkt om jeg kan få dekket å reise litt over 1 time med bil til et saltvannsbad med lillebror. Han har atopisk eksem, og bading her gjør at han (nesten) blir helt fin.

Sist tirsdag var vi i badet for han hadde så masse sår, åpne sår og manglet hud på så store områder at han ikke kunne spise for det var så vondt. Alt var vondt stakkar!!

Etter 3 timer i badet var han veldig fin og jeg dusjer han ikke skikkelig eller vasker han spesielt etterpå (vanlig klorvann i dusjene ja) og når jeg vekket han onsdag morgen var han så fin!! =)

Idag ringer barneverns eh personen som tar dette gjennom helsestasjonen og sier at de skal dekke det!!!!! =) =)

Skal i møte med henne neste torsdag og bli enige om hvor ofte han trenger det og gå gjennom tiltaket.

Så bra for lillebror!!!!!! =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert!

Kor lenge var han bra etter sist behandling? Og går det bedre med hendene forresten?

Skrevet

Det er det eneste som er dumt, han er ikke bra så veldig lenge. Idag er det 1 uke siden vi var der og nå har han igjen tykke skorper og er veldig veldig rød. Men ikke så gale som han var når vi reiste.

Jeg har også fått ny henvising til hudlege og venter på innkallelsen derfra. Håper han har noen gode råd å komme med. Kan ikke smøre hendene hans med noen form for kortison, for han gnir seg i øynene og klør med tennene. Så jeg har prøvd med sokk/hanske/vaskeklut over, men det er rett og slett barnemishandling. Lurer på om han synes det er over grensen til ubehagelig med kortison når han har så sår hud.

Skrevet

Så flott! Kanskje han kan få dekket tur til syden også? Skader ikke å spørre.

Skrevet

He he jeg håper det!! Men har hørt at de må være 3 år for å søke, han er 2. Så jeg må undersøke litt til sommeren/høsten.

Håper det blir lettere og smøre hendene også når han blir eldre. Det kan gå fra eksem, som vi vanlige kjenner det, til åpne kjøttsår og områder uten hud over natten pga kløe også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...