Gå til innhold

phanergan,noen som har prøvd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk a legen idag, er allergi tabletter men jeg skal ta det for å sove. men så leser jeg at gravide skal helst ikke ta det i siste del a svangerskapet. men fikk det jo a legen...

blir litt skeptisk, kjenner jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at du ikke mener valergan?

Hvis du har fått det av legen går det nok greit, men hvis duer usikker likevel, så ring føden og spør de..

Skrevet

er phenergan det heter. han nevnte valergan å, er kanskje noe a det samme?

Skrevet

Jeg fikk også de av legen, for søvnen.. Hadde ikke overlevd uten :-)

Hun sa de var veldig godt utprøvd på gravide over lengre tid, samme med vallergan. Men tror ikke det er det samme. Det står vel det på alle medikamenter.. Legen hadde nok ikke foreskrevet dem om hun/han ikke visste de var sikre!

Skrevet

hadde dem forskrevet av legen før graviditeten, men måtte kutte pga ble veldig sløv og bitter smak i munn dagen etter, kanskje lønner seg å prøve med valerina først eller ta halv tablett bare,

Skrevet

takk for svar:) håper på bedre søvn hvertfall.

Skrevet

Valerina er naturpreparat, og skal ikke taes av gravide. En type antihistamin som er godt utprøvd, og helt ufarlig for gtravide, er Polaramin, hvor virkestoffet er dekslorpheniramin. Brukes istedet for andre allergimedisiner som f.eks Zyrtec, og gir en firn søvndyssende effekt.

Skrevet

det var dagen etter, og var litt vanskelig å gå på jobb, men du er sikkert i perm nå:-) så kan sove dagen også:-)

Skrevet

hvor lang tid tar det før man blir trøtt? å blir man bare veldig søvnig, eller blir man sløv? jeg må opp åtte med dattera mi, men kan legge meg igjen etterpå.

er så kjempe skeptisk til nye tabletter, men jeg vil så gjerne sove en natt

Skrevet

Ja, reseptbelagt medikament. Fåes i to varianter; depottabl. som taes 1 gang i døgnet eller tabl med kortere halvveringstid, som doseres inntil ganger 4/ døgn. Vanlig å merke døsighet etter en times tid. Mange får også preparatet foreskrevet pga kvalme eller kløe, heller ikke ukjente plager under graviditet :-)

Skrevet

jeg får spørre legen min neste gang jeg er der, er så lei av å ikke sove:-) takk for tipset:-)

Skrevet

Dette står i felleskatalogen,men som nevnt så har jo legen din foreskrevet dette, men du kan jo spørre en gang til for sikkerhets skyld:)

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten, men preparatet bør ikke brukes hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Bør ikke brukes i 3. trimester. Overgang i morsmelk: Ukjent. Ikke klarlagt om barn som ammes påvirkes

Skrevet

Jeg fikk disse som allergitabletter sist jeg ammet, men måtte gi opp. Ble så trøtt og sliten, sov godt om natta da.. Vil tro at legen din har vurdert situasjonen før han skrev de ut til deg, det er viktig å sove godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...