Gå til innhold

stripping=lang fødsel med lite effektive rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at mange gjør dette rundt termin, og jeg gjorde det sist noen dager over. Da gikk slimproppen, og dagen etter begynte riene. Jeg hadde kraftige, men ikke-effektive rier i to døgn og en forferdelig fødsel.

I morgen skal jordmor sjekke modning og evt strippe meg, men jeg er usikker på om dette kan skje igjen. Er det noen flergangsfødende som hadde mer "utbytte" av dette? Jeg er en uke over, med kraftig bekkenløsning, derfor litt utålmodig nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet en uke over termin med 2. mann, fikk rier etter 2 timer og fødte 12 timer etter riene startet. Synes i grunn at det var overkommelig.

Lykke til med forestående fødsel! :-)

Skrevet

høres veldig effektivt ut, ja! får høre hva hun sier i morra:)

Takk for svar!

Skrevet

Med nr.2 ble jeg strippet og etter 1 min var det meget intense rier, og ca. 3 timer etter det var babyen ute :-)

Jeg hadde begynt sån smått å få modningsrier da.... (før jeg ble strippet)

Skrevet

Jeg blestrippet med 2. mann og fødselen begynte etter noen timer og gikk unna på 1.20min når det først klemte til.. Jeg strippes gjerne igjen hvis jeg går over tiden. Forrige gang ble jeg strippet 3 uker før termin:) for å få fødselen igang pga komplikasjoner. Var ikke veldig moden engang..

Så jeg har ingen negativ erfaring med det..

Skrevet

Var kjekt å lese, for jeg skal strippes til fredag og gruer meg egentlig litt :)

Skrevet

nå fikk jeg plutselig veldig hastverk med å gjøre klart siste i huset:)

Skrevet

Bare vær klar over at det kan bli litt heftig og prøv å jobbe med riene slik at de blir effektive.. ikke hold igjen.. Jeg stod en del å svajet over en prekestol og det gjør susen altså.. hadde to pressrier og gutten vår på 4500 var født og jeg måtte ikke sy et sting og var frisk og rask 30 min etter fødsel..helt merkelig.. Litt forfjamset da når det går så fort..:)

Skrevet

Den harde og brutale strippinga funka ikke på meg. Og jeg skal ALDRI mer bli strippet igjen. Hadde en lang og vond fødsel, med sinnsyke rier etter strippinga, men som ikke var noe mer effektive uansett.. Men d der kan jo være individuelt, og forskjellig fra fødsel til fødsel, så du få bare kjenne på det selv om du vil gjøre det denne gangen eller ikke. Det er ikke mye gøy å gå over tiden... Jeg òg skal føde for andre gang, men har mer angst for å bli strippet enn for selve fødselen.. hehe.. Lykke til uansett hva du bestemmer!! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...