sjokoBolla Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Hva betyr det egentlig når SF-målet er litt under streken? Er babyen liten, eller er det bare livmoren som ikke har komt seg skikkellig opp der den skal?
ayaah Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 husk at streken er snittet :-) Det er mange som er litt over og da må mange være litt under også... Det viktigste er at du følger din kurve, og at den ikke ramler langt utenfor normalområdet. Det kan være flere grunner til at man er under, kan være både liten baby, komme an på hvordan den ligger, hvordan det måles/hvem som måler (skal jo ikke være store avvik, men husker fra et tidligere svangerskap at legen og jordmoren aldri var helt enige...), formen på livmoren, mengde fostervann (må jo ikke være veldig lite da) osv. Så å ligge litt under er ingen grunn til bekymring. Jeg var på kontroll i dag, og havnet litt under jeg også (er 29 uker). Det er jo i og for seg ikke noen krise, MEN jeg har ligget helt i øverste sjikt tidligere, så jeg har ramlet skikkelig av?! Er ikke kjempebekymret, men det murrer litt i bakhodet likevel... Kanskje han bare har snudd seg en annen vei? Hodet ned i dag, bevegelig.
sjokoBolla Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Ja er 31 på vei jeg, og hodet lå nedover - bevegelig. Det kan jo ha noe med saken å gjøre. Er egentlig ikke bekymret, for har ligget litt under lenge, og det er ikke mye. Men takk for svar Glemte jo helt å spørre hvorfor det kunne være sånn når jeg var hos JM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå