Gå til innhold

Noen som har peiling på hundekurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal være med på kurs som starter 2. desember i regi av den norske hundeskolen.

Jeg har hørt av andre hundeeiere at det er veldig mye useriøsitet ute og går når det kommer til dressurkurs. Pigghalsbånd, halsbånd med strøm osv..

Så det er klart jeg blir litt skeptisk når man hører sånn.

Noen her som har gått på kurs i regi den norske hundeskolen?

Hvordan var det?

Holdes kurset innendørs eller utendørs som regel?

Blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går på Oslo hundeskole vi da. Aldri sett noe pigghalsbånd eller bånd med strøm. Trenerne jeg har vært borti har vært seriøse.

Hundekurset er ute :)

Mulig jeg er rar men jeg syns noen av kursene er veldig kjedelige. Men nå har vi kun tatt valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighet. Skal melde bikkja på spor etterhvert. Håper det er litt mer interessant.

Skrevet

Nei ,men jeg har døds god peilling på ØRNEKURS!

Skrevet

Pappan min har holdt lydighetskurs i regi av NKK en del år, men er en stund siden han sluttet med det.

Han, og andre hardbarka hundefolk, ler litt av dem som går på diverse kurs, uten at bikkja blir noe lydigere... det er jo ikke et kurs for hunden, men et kurs for at eierne skal lære hvordan de skal dressere hunden sin... Alfa og omega er å være 110% konsekvent i alt du gjør med hunden, fra du står opp til du legger deg. Du kan godt lære triksene på kurs, men jobben må du gjøre selv, og det tar mye tid...

Vi har hatt en del hunder med en lang rekke førsteplasser i lydighet, og hemmeligheten er å gjøre det til en morsom lek, hvor det gøyeste hunden vet er å se eierens signaler, og respondere riktig på dem:)

Lykke til.....

Skrevet

Hei =)

Jeg tror nok du har misforstått litt! Det er ikke slik at strømhalsbånd osv blir brukt på dressurkurs som du skal delta på! De som bruker dette bruker det til å trene opp sine egne hunder med til konkuransse! Dersom folk blir sett offentlig med slike ulovlige midler blir de jo anmeldt. De bruker det bare hjemme selv alene for å trene opp hunden. De har imidlertid heller ikke lov å ha dette på under konkuranssen siden dette er ulovlig!

Hundekurs foregår bare ved at alle møter opp med sine egne hunder og skal gjøre øvelser sammen med hunden sin mens ekvipasjen blir distrahert av de andre som også deltar på kurset. Eneste hjelpemiddel som blir brukt her er godbitene du selv har tatt med :)

Jeg har selv bare tatt kurs hos oslo hundeskole og nordby hundesenter. Dresseringsmetodene varierer jo litt fra skole til skole, men har folka peiling er det stort sett ganske likt! Kursene holdes som oftest ute. Jeg var veldig fornøyd med kursene jeg tok =)

Lykke til på kurset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...