Gå til innhold

Noen som har erfaring med manisk depressive personer? (leve sammen med)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettop funnet ut att kjæresten min er det, og vi er nettop flyttet sammen.

Nå er han helt nede og innlagt... Kan noen fortelle meg fakta? Med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er med manisk depressive personer er at det varierer veldig fra person til person hvordan de har det, så er ingen "fasit" svar på hva som er rett og galt i denne situasjonen. Hvis du vil ha fakta kan du google manisk depressiv så får du mange treff, det er litt lettere en at jeg skal skive masse fakta om det her.

Jeg har selv en familie som har slitt med dette, da det er faktisk er arvelig. Min far har det, og 3 av hannes søskenbarn, noen onkler, broren til min bestefar hadde det. Jeg har hatt det og det samme med min ene bror.

Min far har vært veldig langt nede i lengre perioder, over flere år. Han har aldri vært innlagt men fikk medisiner mot det. Nå har han flyttet fra landet og det har hjulpet han veldig mye. Min bror hadde det i litt kortere perioder, men mer "alvorlig", når jeg fikk diagnosen hadde det allerede gått for langt, jeg ble innlagt i 3mnd og dette hjalp meg veldig. Gikk på medisiner i et par år og nå er det lenge siden jeg har merket noe til det.

Min mor har fortalt at hun hadde så dårlig samvittighet for at hun valgte å få barn med pappa, hun viste ikke at han hadde dette i familien sin da. Det har vært veldig tungt for alle i familien vår, men av motgang blir man sterkere! Jeg vet jo ikke hva det er som "feiler" kjæresten din men uansett er det nok viktig at han har noen som er det for han, det er verken lett for deg eller han, men med tid og hjelp blir det kanskje bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...