mum&boyz Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Har fått med meg at enkelte ikke gir unga sine ketchup... mener det er for sterkt for magen! Jeg fikk heller ikke det som lita:p Unga mine får det... litt ketchup kan da vel ikke skade? haha føler meg litt dum som spør om dette, men men.. gøy å høre hvorfor noen ikke gjør det, kanskje jeg kan forstå foreldra mine bedre;)
It's all about me Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Mine får det ikke, men de liker det ikke så jeg gidder bare rett og slett ikke spørre mer )
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg var avhengig av ketchup da jeg var liten og omtrent fram til nå nylig. Egentlig synes jeg det er en uting og en dårlig vane å måtte ha ketchup på allting, så dersom ikke ungene spør setter jeg ikke ketchup på bordet =P Og jeg tar på for de, så blir bare litt. Eldste er snart 5, men når de blir eldre er jo dette noe de må få styre selv =)
Raych Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Ungene her liker det ikke, så det bruker vi aldri.
Bunnies by night Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Gir det kun til opplagte ketchupretter - som pølse... ja ... det var vel egentlig det eneste ja;) Og da i begrensede mengder. Årsak: jeg ser at lillegutt ELSKER ketchup - og gjerne vil slikke i seg ketchupen i stedet for å spise pølsen. Og ketchup inneholder jo masse sukker og ikke helt heldige ingredientser, så da er det greit å begrense. Samt at det er en uting å skulle ha ketchup på alt mulig:)
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 mine barn får det, men ikke på alt. Minsta elsker det, men godtar foreløpig at hun ikke får det på alt hun spiser. Nå er jo ikke ketsjup det verste man kan gi ungene sine da. Masse antioksidanter - også kan det gjør litt kjedelig mat til veldig god mat - og øke apetitten på det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 jeg er slik som må ha ketchup på nesten alt men har begynt å venne meg av det. vesla får ketchup om jeg har funnet det frem å hun vil ha, hun er bare 2 så hun spørr ikke om det ikke er fremme.. jeg bruker det kun på noen ting nå.
Gjest Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 min på 10 tømmer ei flaske på kun få dager. Så jeg må innrømme at jeg lar det gå unødvendig lang tid før det kommer ei ny flaske i hus. Ellers har han levd på ketchup:-)
Dailis Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Nå synes jeg det er en uting med ketchup på alt mulig. Men vi lar ungene få det på en del mat fordi da spise de mer av den sunne maten. Dessuten er ikke ketchup usunt, i alle fall ikke om man buker den som ikke er tilsatt sukker. Man trenger matvarer tilsvarende to solmodne tomater hver dag, og kokte tomater er det sunneste i så måte. Leste en artikkel en gang som hevdet at man gjennom å innta såpass mye tomater daglig vil kunne redusere risikosen fra visse krefttyper med opp til 60%. Og kethup stod som en av matvarene man kunne bruke for å oppnå dette. Ellers er det geit å bruke hakkede tomater i diverse matretter
Hera Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Bruker ketchup kun på pølser, så er ikke så mye som går med her i huset. Tror ikke ketchup i moderate mengder skader, er vel verre om man er nødt til å ha det på all mat.
Gjest ->>- Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Vi har aldri ketchup, og serverer det dermed ikke. Om de blir tilbudt det andre steder får de gjøre som de vil, ingen av dem er spesielt begeistret. Så sterkt for magen at det er et problem tror jeg neppe det er, uansett om ungen er ett eller ti. Skjønt det at ketchup gjerne brukes som rustfjerner er jo ikke akkurat et tegn på at det er mildt. =)
Ugl@ Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Ketchup settes kun fram hvis det er feks pølser ol. til middag, og det er ikke hver dag akkurat ;-) Her får de ikke ketchup til kjøttkaker i brunsaus, eller til julematen eller til pannekakene for å si det slik... Alt med måte :-)
lille sprelle Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 ehh - ettersom jeg ikke liker det selv, har det ikke vært naturlig. Det hende gubben kommer med flaska av og til, men for snuppa er alt flytende "saus" og det er nam- nam (rømmedressing eller annen dressing, ulike former for saus, kikkoman - hva som helst med smak i)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå