Gå til innhold

FLERE SOM ER PÅ OVERTID? HVA SLAGS OPPFØLGING FÅR DERE? (samme innlegg som på 3.trimester)


Hope2015

Anbefalte innlegg

Hei,

 

hvor mange er vi nå som har gått over termin? Jeg hadde termin onsdag 18. november, så er nå 6 dager over. Var på siste kontroll til lege i går, og har ikke blitt satt opp på noen flere undersøkelser før jeg evt skal igangsettes på sykehuset den 2.desember, altså når jeg er 14 dager over termin. Er det ikke litt skummelt med 9 dager uten oppfølging så sent i svangerskapet? Blir jo litt ekstra bekymret for om den lille har det bra der inne.

I alle disse gravidbøkene står det jo at man skal ha ukentlige eller hyppigere kontroller på slutten bla med CTG-undersøkelse, men det får man vel bare på sykehuset?

Har fått beskjed om å ta kontakt med sykehuset kun hvis jeg føler meg dårlig eller ikke kjenner liv...blir jo også skremt av å lese om alle farene etter uke 41. Har i tillegg fått høyere blodtrykk de siste ukene, men ikke farlig høyt. Spor av protein i urinen, og 2-3 i ødem. Superhoven i beina og fingrene + litt hoven i ansikt og kroppen ellers. Synes også det er vanskelig å følge med i bevegelsene til babyen i og med at han har generelt vært lite aktiv hele svangerskapet. Kan være superaktiv når det først står på, men lenge mellom hver gang for å si det sånn.

 

Ikke sover jeg noe særlig om natta heller, og det hersens bekkenet gjør det vanskelig å skulle løpe i trapper for å sette i gang ting, hehe...ble MYE klaging her nå, men er både lei og bekymret.

 

Hvordan har dere andre det? Ingen tegn på at noe er i gang? Eneste jeg merker er nedpress-følelse av og til, men det kan like gjerne komme av at man har en svak/dårlig trent bekkenbunn i følge jordmor....

 

 

En ting til....leser at det er mange som blir strippet, sjekker modning, får modningsakupunktur osv...Dette har aldri blitt nevnt hverken av jordmor eller lege i mitt tilfelle...er det vanlig, eller er det en spesiell grunn til at man får det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin igår. Var hos fastlege idag på kontroll, sjekk av blodtrykk, urin samt ultralyd av baby. Skal tilbake på fredag. Om baby ikke hadde kommet da skulle han bestille overtidskontroll på sykehuset. Skal ha to kontroller i uken hos fastlege nå etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin på torsdag, og jordmor ville ha meg tilbake på kontroll allerede tirsdag. Skal forøvrig på sykehuset til stripping på mandag. Hart skjønt det sånn her inne at noen jordmødre stripper, andre gjør det ikke. Jeg har spurt både lege og jordmor, og begge sier at de ikke vil gjøre det, og at det blir gjort på sykehuset. Derfor søkte jordmor meg til sykehuset allerede til mandag, slik at de kan strippe først. Kommer ikke babyen da, så får jeg en fødselsplan.. det betyr sikkert en dato for igangsetting...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

 

Er 8 dager på overtid og har hatt god oppfølging av jm. Var på kontroll dagen etter UL termin og igjen på kontroll i dag. I dag bestilte hun overtidskontroll på sykehuset. Skal dit på fredag. Har hatt tett oppfølging hele veien, rart du ikke skal ha flere? Og at de ikke har bestilt time på sykehus til deg... Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt lege eller JM og mast litt..

På sykehuset sa de at jeg settes igang i løpet av helgen.... Jeg er klar nå!

 

Har heller ingen tegn på at ting er i gang, det er veldig frusterende, men lite å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over nå. Skal på overtidskontroll på sykehuset om fem dager for sjekk. God oppfølging her og det er noe man skal ha på slutten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 2 dager over termindato nå, og har fått time på sykehuset allerede kommende fredag. Hvis jeg har forstått det rett, blir det da vurdert hvor stor baby ( vi mistenker at den er stor) og evt hvor lenge jeg skal gå før jeg evt blir satt igang eller evt keisersnitt. Regner med at de kanskje også da vil utføre en GU for å vurdere modning, men det er bare noe jeg antar.

Er kjempespent....

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...