Gossip Girl Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Var på første kontroll hos jordmor i dag. Var også på en tidlig ul i uke 10/11 og ble da satt 6 dager tilbake. Har da forholdt meg til ny termin som ble 11.juni. I dag sa jordmor at jeg skal forholde meg til menstermin som er 5. juni helt fram til jeg skal på ordinær ul i uke 19, og at det er den som gjelder fram til da. Hva gjør dere som har vært på tidlig ul??? Hvilken termin blir riktig å bruke? Er jo en hel ukes forskjell og det har jo litt å si når man forteller folk hvor langt jeg er på vei. Det samme blir det jo med kontroller hos lege og jordmor. Ville dere forholdt dere til menstermin eller tidlig ul termin??? Følte ikke at gynekologen var så veldig nøyaktig da han målte på ul så det kan jo hende at han har målt litt feil og gitt meg feil ny termin... Håper på noen svar
Gjest Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Det er fordi UL så tidlig kan gi litt unøyaktige målinger. Er visst vanskelig å måle noe så smått. Men UL i ca uke 18 blir mer nøyaktig, for det første fordi barnet er større, og for det andre fordi fler mål brukes som grunnlag, ikke bare lengden fra hode til rumpe, som er grunnlaget for ukeberegning ved tidlig ultralyd:)
Har 2 jenter Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg har bare mens-termin å forholde meg til siden jeg ikke skal på tidlig UL. Men de som vet jeg er gravid, har jeg bare sagt første del av juni. Grunnen er at forrige gang jeg gikk gravid ble jeg flyttet 2 uker tilbake. Så kommer ikke til å si noen dato før jeg har vært på ordinær UL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå