Gå til innhold

Er det ikke noen fra Bergen...?


haneferd

Anbefalte innlegg

Ser ingen fra Bergen denne gangen. Hører triste ting om tilstanden på KK haukeland om innsnevringer i disse tider og det går ut over hele fødselsopplevelsen. Men noen sier det er bare midlertidig... Noen som vet. Kommer barselhotellet tilbake? Får far være med på hele åpningsfasen? Må vi ligge 4 på samme rom? Får far komme og gå som han vil? Får han overnatte? Vist ikke tror jeg vi tar turen til Voss om det lar seg gjøre.

 

litt bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har født to ganger på kk (storken).I 02 og 05. Sist gang jeg var der var det veldig kaotisk der. alle hadde det kjempe travelt, og det tok ofte tre kvarter fra eg ringte på hjelp til det kom noen og hjelpte meg. Mistet ganske mye blod under fødselen, og var kjempe dårlig. Dei hadde behov for rommet veldig raskt etter att eg hadde født, og følte att eg blei kastet ut av rommet før eg fekk tatt meg inn. Blei så plasert på fire manns rom. Og samboeren min fekk beskjed om og gå. Kunne komme igjen kl 17.00. Og dette var på morningen. Men greide heldigvis og syte meg til ett ene rom. Partneren din får vere med under hele åpningsfasen. Men så lenge fødselen går bra så får du nokk ikke ha han hoss deg lenger enn ett par timer etter fødselen. Og tror det er lite sannsynlig att han får overnatte heller. Har høyrt att dei har skrenka inn det tilbudet veldig. Og fødeloftet kjem nokk ikke tilbake. I hvertfall ikke før vi skal føde. Jeg er ganske bestemt på att eg skal føde på Voss. Har hørt mye bra om tilbudet der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Bergen. Har termin 11.april.

 

Dessverre deler jeg din bekymring. Jeg opplever et kjempedilemma i forhold til hvor jeg skal føde. Jeg skulle virkelig ønske at jeg slapp å tenke slik.

 

Jeg har vært på ordinær ultralyd, og det gikk helt fint. Men akkurat det har likevel ikke betrygget meg i forhold til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fødte som sagt mine to barn på storken. Og må bare si att jeg var veldig fornøyd med og føde der. Og syntest jordmødrene var veldig flinke der. Det var tiden jeg var der etter fødselen jeg ikke var fornøyd med. Og siden jeg har hørt att tilbudet på barsel har blitt enda dårligere enn det var sist jeg var der, så kommer jeg nokk til og føde på Voss.

Jeg har også termin 11 April:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte min sønn for 14 mnd siden var det kjempekoselig å få være på barsel hotellet sammen med min mann hele døgnet i to og et halvt døgn! Men nå er det vist ikke slik lenger . jeg har termin 12 april og regner nok med å føde på voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte for ca 1 år siden på KK og bodde på barseloftet. Dette finnes ikke lenger og pappaen har liten mulighet for å være mye med mor og den nye babyen. Har termin 18 april og orker ikke tenke på 4-manns rom uten at pappaen kan være der..syns så synd på dem jeg..så urettferdig..like mye dere nye baby som våres...

 

Vet ikke hva jeg skal tenke,men syns det blir for langt til Voss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, dette var ikke noe morsomme nyheter.... Jeg bor også i Bergen og har termin 8.april. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på fødselsopplevelsen enda, men nå kjente jeg at jeg begynte å grue meg... Det kan vel ikke være SÅ ille fatt på KK....? Jeg var hos jordmor forrige uke og hun fortalte om et hjemmetilbud som hørtes fristende ut: dvs at du kan dra hjem ganske raskt etter fødselen og få tilbud om hjemmebesøk fra jordmor. Det må vel være like bra som å dele rom med 4 stk... Og da får jo far være til stede hele tiden:) Det forutsetter selvfølgelig at fødsel og amming går greit. Heller det enn Voss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en til fra Bergen:) Har termin 15 april.

Har også hørt mye bra om voss,men en vennine av meg har nettopp født,hun føde på kk sin avdeling. Måte dele rom med ei ann, og mannen blei sendt hjem samme dag:( dagen etterpå fikk hun rom alene pga at hun klaget og klaget osv.

Men det jo gale nok i seg selv at man må gå til det punkte når man bare vil kose seg med småen og mannen sin.

 

Vudere sterkt å føde på voss, men vil jo seff komme hjem så fort som mulig, ingen bedre plass å være. Men dette er første man som kommer, og litt skeptisk med å føde hjemme..

 

Ikke lett å bestemme seg...trenger litt hjelp? noe gode kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må ha is i magen, snakke med jordmor og se hva som skjer når det nermer seg. jeg hadde nesten to dager med rier før småtten kom sist så jeg tror vi har god tid til å kjøre til voss. Men det er veldig ubehagelig å sitte i bil med rier for alle humper og slikt merkes veldig godt. Siden det er din første tror jeg nok jeg hadde satset på kk og er det for ille så ser det jo ut som follk får det som de vil. Mest sannsynlig går alt bra og en kan jo snakke med de en evt. må dele rom med...

Reiser hjem så fort som mulig uansett, kan få hjelp av min mor og andre vist det skulle være nødvendig, det er jo masse hjelp å få på ammehjelp klinikkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Akkurat dette bekymrer jeg meg for også, det med at pappaen bare får være på besøk fra 17-20. Trenger han virkelig der, hele tiden! Det tror jeg vertfall, har ikke vært i en slik situasjon tidligere... Men har ikke så lyst til å dra til Voss heller.

Hørte at barselhotellet skulle i drift igjen i 2010, noen som vet når? Fant ingen informasjon på hjemmesidene til sykehuset. Kanskje en jordmor vet..

Kanskje er beste alternativ å sedet hele an, og kanskje til og med reise hjem tidlig og heller få besøk av jordmor hjemme? Ikke godt å si. En veninne av meg gjorde vertfall det da hun ikke fikk noe hjelp på sykehuset, likevel. Flere jeg kjenner er misfornøyde med hjelpen man får etterpå, man blir overlatt mye til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på storken i 2007, det var en fantastisk opplevelse, alle som jobbet der var utroli flotte og hadde gpd tid til både meg, barnet (Ammingen)og ikke minst far. Tenker at det ikke kan være så stor forskjell denne gangen. Jeg var med i et helt nytt prosjekt forrige gang som het jordmor hjem, tror jeg var den første som var med på det. Det var helt supert. Jeg var hjemme etter 20 timer, far var sammen med meg hele tiden og det kom en jordmor hjem til oss ca 7 ganger. Hun passet på vekten til barnet og tok seg god tid til meg og spørsmål. En fantastisk flott dame. Satser på å gjøre det samme denne gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei. Jeg bor utenfor Bergen, termin 17 april. Vurderer også å reise til Voss for å føde. Har hørt så mye negativt om KK i det siste. Frustrerende! :-S

Har dere vært på/tenkt på noe treff i byn i nærmeste fremtid eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bergensfolk!

 

jeg har termin 22.april. var på barselloftet i 2006 og hadde det fantastisk der, så synes det er utrolig dumt at tilbudet er nedlagt. Jeg fødet på føden sist og hadde fantastiske jordmødre, så er egentlig ikke så altfor bekymret for det.

 

Jeg har også flere venner som har fødet på KK det siste halvåret, og så langt ingen skrekkhistorier.

 

For meg er det uaktuelt å føde på Voss iallefall, bare tanken på å dra helt dit etter at riene er i gang, eller at vannet har gått, nei det er ikke noe alternativ.

 

Lykke til uansett hva det blir til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...