ayaah Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg er 29 uker på vei. Har hele tiden ligget helt i øverste kant av hva som er normalområdet. Jeg er ikke så stor selv. Senest for 4 uker siden lå jeg laaaaaangt oppe. Så på kontroll i dag hadde jeg hoppet ned til UNDER SNITTET! Bare såvidt jeg hadde vokst i det hele tatt... legen dobbeltsjekket, men det var ikke tvil... Hrmf.... Fosterlyden var heldigvis fin. Jeg er ikke kjempebekymret, men det murrer litt i bakhodet likevel... skal henvises på sykehuset for sikkerhets skyld. Jeg som syntes at jeg var så stor... :-P
ayaah Skrevet 24. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2009 noen andre som har opplevd? (jeg ramlet litt av kurven med nr 2, men det var helt på slutten, og ikke så "dramatisk"...)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg opplevde noe lignende. Jeg hadde ligget midt på gjennomsnittet hele svangerskapet, men på kontroll i uke 33 var jeg plutselig under. Jeg kvernet rundt dette et døgn før jeg kontaktet legen min igjen. Jeg fikk komme inn samme dag, og da var jeg midt på den røde streken igjen. Lillegutt må ha ligget litt rart, for alt var som det skulle dagen etterpå.
ღMaritpusenღ Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Jeg og.. Ved de 2 siste målingene lå jeg helt øverst på det grønne feltet - altså en del over gjennomsnittet. I går lå jeg under det grønne feltet - hadde visstnok ikke vokst noe siden siste kontroll (for 5 uker siden)..
Trallala* Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Det samme skjedde med meg i forrige svskap, men ikke før uke 36. da hadde morkaka svikta og veslemor nesten ikke vokst noe, ble tatt med ks dagen etter og veide 1.7 kg. Fint at de følger deg opp!
ayaah Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2009 Ting tar tid! Jeg har heldigvis klart å legge fra meg de verste bekymringene, men det har jo likevel ligget i bakhodet... Jeg hørte aldri noe fra sykehuset, så til slutt ringte jeg nedover for å høre hvordan det lå an. De fant ikke noen henvisning sa de... (men legekontoret insisterte på at de hadde sendt). Det var veldig fullt, men jeg fikk time i dag (og DA satt de plutselig med henvisningen fra legen??). UL, alt så FINT ut! Gutten var ikke noe liten, +7 % på vekst stod det, fin mengde fostervann osv. Puh! Det vil vel SOM REGEL gå bra, men best å sjekke at man ikke er blant unntakene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå