Gå til innhold

Noen som har / har hatt syke barn som ikke vil spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 11,5 mnd som har vært syk noen dager nå. Han begynte med feber på 39,3 og oppkast, og hadde 2-3 dager med feber rundt 38,8. Etter han kastet opp har han ikke spist noen ting, bare drukket melk og vann. Han har ikke feber i dag, men sover endel og har fortsatt ikke lyst på noe annet enn melk. Han hoster stygt også.

Jeg var syk forrige uke med oppkast og diare, med litt feber, men ble bedre på dag 2-3 og har spist godt etter det. Skal til legen i dag, men lurte på om noen har vært borti det samme..? Er selvfølgelig veldig bekymret for nurket mitt. Han pleier aldri å være syk, så er ikke vant til dette :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at man ikke har matlyst når man er syk. Viktigste er at han får i seg rikelig med drikke. Matlysta kommer når tilbake snart skal du se. Prøv med litt frukt eller kjeks til å begynne med.

God bedring i heimen. :o)

Skrevet

Så lenge de drikker kan de klare seg flere dager med lite mat. Han har kanskje vondt i halsen?

Prøv å tilby fruktmos, yoghurt etc.

Skrevet

Du kan være trygg på at matlysten kommer tilbake. Nok væske er det viktigste, og det er tilgjengjeld svært viktig:-)

Skrevet

Takk for svar. Han vil ikke ha frukt eller yoghurt heller :-( Han drikker endel, men ikke så mye han pleier (selv om jeg tilbyr ofte). Krysser fingrene for bedre matlyst!!

Skrevet

At han vil ha melk er kjempebra, da får han i seg litt næring på den måten. :) Det er som de over sier viktigst at han får i seg masse væske. Du kan prøve å gi ham litt salte chips/kjeks og saftis, det fikk lillemann på sykehuset da han var omtrent like gammel som din. :) Gutten min hadde en periode her han hadde veldig vondt i halsen og spiste veldig lite, da han ble frisk igjen spiste han som en hest. :) Så matlysten kommer nok snart tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...