Gå til innhold

Noen som har/ har hatt syke barn som ikke vil spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 11,5 mnd som har vært syk noen dager nå. Han begynte med feber på 39,3 og oppkast, og hadde 2-3 dager med feber rundt 38,8. Etter han kastet opp har han ikke spist noen ting, bare drukket melk og vann. Han har ikke feber i dag, men sover endel og har fortsatt ikke lyst på noe annet enn melk. Han hoster stygt også.

Jeg var syk forrige uke med oppkast og diare, med litt feber, men ble bedre på dag 2-3 og har spist godt etter det. Skal til legen i dag, men lurte på om noen har vært borti det samme..? Er selvfølgelig veldig bekymret for nurket mitt. Han pleier aldri å være syk, så er ikke vant til dette :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, på over 3 år som mamma så har jeg nok opplevd dette noen ganger. Kanksje det var vondt å svelge. Jeg vet at jeg selv ikke har så god apetitt når jeg er syk. Så lenge du får i ham drikke er det ingen umiddelbar fare. Hvis han ikke hadde drukket engang hadde jeg nok stormet ned på legevakta, men noen veldig få dager med flytende går som oftest greit.:)

Skrevet

Så lenge han drikker nok til at han ikke blir dehydrert og har våte bleier, går det helt fint om han ikke spiser på en uke. Som mor blir man selvfølgelig bekymret, men det kommer nok til å gå bra.

Forsøk å gi han mye melk og vann, og i tillegg eplejus, blåbærsaft med sukker e.l. Tilby drikke mange ganger i timen. Hvis han godtar eplejus blandet med litt farris er det helt optimalt, for da får han i seg både sukker og salter.

Inntil han begynner å spise nomalt igjen er det helt greit å være litt slepphendt med kostholdet. Tilby yndlingsmaten, selv om den ikke er den sunneste. Er det kokte gulrøtter, er det helt i orden at han lever på kokte gulrøtter en uke. Poenget er at han skal orke å spise litt selv om apetitten er på bånn.

God bedring, du skal se han blir fort frisk igjen!

Skrevet

Gutten min på tre år kom hjem fra barenhagen forige Onsdag, kastet opp hele onsdagen, spiste ikke noe da og ikke noe Torsdag lite fredag, spiste litt mer igjen Lørdag, nesten ikke noe søndag og i går var det nesten ikke noe igjen og i dag har jeg så vit fått i han ett rundstykke..

Prøver og friste med alt han vill ha og fikk lov til å spise en is her på lørdag bare for å få i han noe.. Men som hun over skriver, han her er oxo flink til å drikke og da er jeg ikke så bekymret han får jo i seg bittelitt mat oxo, men blir likosm ikke så mye per dag da... Så håper han oxo kommer seg igjen snart..

Vært tynn i magen i går og i dag sikkert derfor han ikke har lyst på mat vill jeg tro... :( Vanskelig, men han er jo stor så kommet til å ringe lege så fort jeg ser han blir slapp eller utillpass igjen nå som det har gått en uke... :) Håper alt er bra når du kommer til legen...

Skrevet

Takk for svar! Han drikker, men ikke så mye som han pleier. Nå skal jeg til legen med han i dag, så da får vi ta det derfra. Er sikkert noe helt uskyldig, men man blir alltids litt bekymret.

Skrevet

Takk fo svar! Skal kjøpe litt eplejuice til han, det liker han i motsetning til saft. Han liker pizza, så jeg får lage en hjemmelaget til han... Jeg synes egentlig at han kunne drukket litt mer, er ikke så våte bleier som det bør være synes jeg... Får ta det opp med legen :-)

Skrevet

Dattera mi på 2,5 hanglet i 3-4 uker, først med en kraftig halsbetennelse, deretter diare i noen dager. Matlysten brukte lang tid på å komme tilbake for å si det sånn, men nå spiser hun så mye at vi må begrense henne. Skal ikke være lett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...