Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor i dag, og fikk påvist sukker i urinen.(+3) Må derfor tilbake med ny prøve i morgen tidlig. Håper virkelig ikke at den viser sukker, for jeg kommer til å få abstinenser om jeg må holde meg helt uten sukker fremover... hvor stor er sjansen for at det faktisk er diabetes jeg holder på å utvikle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Jeg har hatt sukker i urinen fra forrige mandag, tre ganger, og i går var jeg på glukosebelastning og fikk beskjed om at jeg har svangerskapsdiabetes. Skal på sykehuset og snakke med en ernæringsfysiolog og bli fulgt opp. I den forbindelse har jeg jo nå sett litt på nettet, og satser på å få mer info i morgen. Helt ny greie for meg. Leser at det er sånn 8 av 1000 som får det, 1-2%. Så det er ikke særlig vanlig.......Jeg slipper insulin og skal visst bare sette sammen riktig kosthold. Spiser sunt fra før og er tynn, så ikke skjønner jeg hva det skal bli av meg. Synes det er litt trist om det blir totalt avhold fra sukker - jul blir liksom litt stusselig når en skal holde seg unna fett, sukker, alkohol og salt (for høyt blodtrykk og vært innlagt to ganger allerede, så jeg er på kontroll på sykehuset annenhver dag...sukk). Jeg kan gi deg update i morgen når jeg har pratet med folket på diabetesavdelingen på Bærum....helt oppgitt selv over hvor utrolig uheldig jeg er i svangerskapet. Men akkurat svangerskapsdiabetes i mild form er ikke noen krisegreie. Og jeg vet flere som har vært til glukosebelastning og som ikke har fått påvist diabetes, så det er ganske sannsynlig at du ikke får det. Lykke til, håper du har mer flaks enn meg.

Skrevet

Tusen takk for svar - er ganske spent på morgendagens test. Har sjekket ut litt på nett jeg og. Er i utgangspunktet tynn, og spiser normalt sunt. Trodde dette var noe man kun fikk om man var betydelig overvektig jeg:)

Jeg krysser fingre for deg, og at du ikke må gi avkall på alt som er godt til jul. Fint om du gir meg en liten oppdatering på hva de sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...