Gå til innhold

Hode festet i uke 32 - andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodet har festet seg og jeg fikk beskjed om å roe og stresse ned nå fremover, iallefall hvis jeg ikke ønsket meg en julebaby:) Jeg har termin 18 januar. Er det andre med erfaringer med at hodet fester seg tidlig og i forhold til fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hode va festa den dagen e va 32 uka på vei. men fikk ikke noe beskjed på å roe ned...... men va alerede sjukemeldt da...... e 38+1 i dag :) men håpe han kjem no :)

Skrevet

Hodet til vår gutt var også festet på kontrollen i uke 32, men jeg sitter her nå i uke 39, og ingen tegn til baby enda i hvert fall :) Men har forsåvidt tatt det ganske med ro uansett, pga bekkenløsning da...

Skrevet

Hodet festet seg i uke 32 med nr.2, og da ble jeg sykemeldt. Tok det med ro, og han kom ikke før 6 dager før termin. Ble sykemeldt 100% i går med nr. 4, og hun driver å synker litt ned også, men er ikke festet ennå. Jeg har også termin 18.januar, men nå har gutta mine kommet 4,6 og 8 dager før termin, og skal dette fortsette så må vel frøkna komme 10 dager før :)

Mitt råd er å ta det med ro. Det er det beste for deg og babyen :) Det beste er å være så nær termin som mulig... blir minst pes av det:)

Skrevet

er førstegangs hodet var festet uke 27+, havnet på sykehuset og da så de at hodet var festet, måtte ta med ro, nå i uke 38:-) lykke til:-)

Skrevet

er like langt som deg med termin 18 jan, og håååper hodet har festet seg til neste kontroll om 6 dager, hvertfall håper jeg hu ligger med hodet ned... men jeg har mine tvil...

Skrevet

Med nr 1 var hodet festet i uke 32. Fikk ikke beskjed om å ta det med ro. Gikk turer og sullet hjemme til samme dagen fødselen startet i uke 39+3. Lykke til :) Er nok veldig individuelt for hvor rolig man skal ta det. Er vel ei helhetsvurdering vurdert utfra hele svangerskapet tenker jeg.

Skrevet

glemte forsåvidt å skrive at jeg har hatt en del kynnere, og det var vel også en av grunnene til at jeg måtte ta det med ro fremover.

Men jeg jobber fremdeles 100%, og det var ikke snakk om jeg skulle bli sykemeldt av denne grunn. Jeg fikk bare beskjed om å stresse ned på ettermiddagene.

Takk for innspill! Glad for å høre at det ikke trenger være snakk om tidlig fødsel pga at hode fester seg tidlig. Jeg har nemlig store planer om en januar baby, og ikke en desember baby;)

Skrevet

Jeg er førstegangs og full av spørsmål om det meste.. :P

Så hvordan vet dere at hodet er festet? Er det noe dere kjenner (ut ifra måten babyen ligger på eller noe?), eller får dere besjed om det på kontroll hos jordmor? Eller er det spesielle undersøkelser eller UL eller noe for å finne ut av det?

Er så mange som snakker om at hodet er festet og hvilket leie babyen ligger i og sånn.. Tenkte det kanskje var jordmor som fortalte dem det, men hun har aldri tatt noen sånn sjekk på meg, eller sagt noe om det. Er i uke 35 nå..

Skrevet

Det er jordmor/lege som kjenner dette,de kjenner etter om hodet sitter fast nede. Når hodet er festet skriver de det på helsekortet ditt. Rart at de ikke har sakt noe om det..du får spørre ved neste kontroll:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...