eja Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 I går var jeg på ultralyd, og fikk vite kjønnet på barnet. Så tenkte jeg kunne ramse opp mine graviditets-symptoimer, eller hva jeg har opplevd så langt, som kanskje har sammenheng med kjønn - bittelitt kvalm i uke 7,8,9 - veldig var på mat i samme periode (-måtte- ha den maten jeg tenkte på) - sliten og trøtt fram til uke 12-13 - store humørsvingninger fram til uke 12-13 - kjente liv allerede i uke 15 - brystene begynte å lekke blank væske fra uke 16 - halsbrann fra uke 16 Det kinesiske fødselskartet sa at jeg har en jente i magen, og jeg har faktisk følt det hele tiden. Og jente er det :-) Fantastisk gøy med UL, bortsett fra at jeg ble satt tilbake ei uke... Så da var jeg tilbake på 17+4. Hurra.
shira Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Så gøy : )) har veldig like symptomer som deg og har bare gutter fra før. så lurer på om det er en liten jente jeg får denne gangen : ) gleder meg til UL : ))
eja Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Å, veldig gøy! Kanskje det er en liten jente, ja? Min mor har også hatt veldig samme symptomer som meg i begge sine graviditeter, og har altså to jenter. Men jeg trodde egentlig det var vanlig å være mer kvalm med jente enn med gutt? Jaja, alt er jo induviduelt, men. Jeg er gravid for første gang, så jeg ble litt "satt ut" med det samme jeg fikk se babyen ;p Jordmoren sa "Ja, det ER en liten baby her, ja". Haha Vil se på henne igjen! Det var så utrolig.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Gratulerer :-) Jeg har selv 2 jenter, men der kastet jeg opp i 9 mnd, med gutten så var jeg bare småkvalm de 3-4 første mnd.. UL sier 70 % jente, men jeg har guttefølese denne gangen, lik graviditet som da jeg ventet gutten... Skal på 3D UL 03 desember, gleder meg sånn :-)
eja Skrevet 24. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2009 Lykke til på UL, TBM28! 3D-UL virker utrolig spennende. Men hva koster det egentlig...? Det med sikkerhet når det gjelder kjønn lurer jeg litt på. Spurte jordmor hvor sikker hun var, og hun sa veldig sikker, og at "det kan du planlegge litt utifra"... Hun sa det ikke var alltid hun fikk så tydelige bilder som da. Så jeg får vel gå for at det aller, aller mest sannsynlig er jente da kanskje :-)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 I Bergen koster det 900 kr for bilder og film + vite kjønn men 1200 kr om en skal ha medisinsk behandling og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå