Gå til innhold

Trenger sårt noen tips her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren mistet broren sin i en tragisk arbeidsulykke for 2,5 år siden. Midt oppi det hele hadde faren akkurat fått slag og var lam i hele kroppen. (Alt dette var før min tid).

Samboer sier selv han aldri sørget over brorens død, og personlig tror jeg det ble for mye for han. Problemet er bare at han sliter mye med det i dag. Når han drikker får han noen ganger angstanfall, han kan være stille og innesluttet i perioder, og det er så tydelig hva han tenker på.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å hjelpe, jeg har tatt med samboer og besøkt grava, jeg prøver å snakke om broren, jeg foreslår å henge opp noen bilder av han osv. Men jeg føler ikke egentlig det hjelper..

Jeg har ingen erfaring med psykologer eller terapauter, og strengt tatt har vi fryktelig trang økonomi. Har noen opplevd noe sånt selv? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må begynne å prate og jobbe det ut av kroppen. Psykolog er ikke alltid løsningen. Jeg vil anbefale en tur på biblioteket. Å lese om andre som har opplevd liknende ting kan være nok til å stikke hull på boblen og sette igang talestrømmen. Om han ikke er den pratsomme typen kan det være godt å skrive, male, trene. Fysisk aktivitet gjør godt og gjør at vonde ting ikke lagrer seg i kroppen i samme grad. Har han snakket med far om alt som har skjedd? Det kan også hjelpe å snakke med en prest. Selv om han ikke er kristen kan det være godt å snakke med en som ikke kjenner han godt og som har erfaring med smerte og å møte folk som har (hatt det) vanskelig.

Skrevet

Kanskje jeg skulle ta meg en tur på biblioteket ja.. ses om jeg finner noe der..

Han har nok ikke snakket med far nei, ikke mor heller for den saks skyld, tror ikke den slags blir snakket om der i gården..

Han prater vanligvis mye, men ikke om dette, går ikke an å få han til å begynne..

Vi hadde egentlig en avtale med en jeg kjenner som driver med healing og litt alternative ting, men av forskjellige grunner ble ikke de tnoe av. Kanskje jeg skal lufte muligheten for en prest..

Syns det er så vanskelig, sser han har det vondt, vet hvor mye broren betydde for han, men får liksom ikke gjort noen ting..

Takk for tips :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...