Gå til innhold

Til bursdsdagen fikk jeg en

Anbefalte innlegg

Skrevet

iPhone!!!

Ble temmelig overrasket, over at han kunne gi meg noe sånnt.. Vet at det er noe de fleste ville satt stor pris på, men jeg hater sånne ting og alt som har med gadgeds å gjøre. Overkommer ikke å sette meg inn i det.. var veldig fornøyd med min gamle, riktignok en simpel nokia som var runnet 3år.

I følge min mor er det noe han har strevet etter å få tak i, og holdt på med lenge. Kan tenke meg han har gledet seg til å gi den til meg..

Klarte ikke annet enn å måpe når jeg pakket opp, og det spratt ut av meg "herregud!!". Han trodde det var et fornøyd "herregud" så han ble kjempe stolt, og jeg hadde ikke hjerte til å gjøre annet enn å smile. Han elsker sånne ting over alt på jord! Alltid skal han ha det nyeste selvom han ikke har økonomi til det, og han blir sykelig sjalu om noen har bedre enn seg. Han holder seg alltid oppdatert og t.o.m jobber med slike ting.

Etter 8år sammen, så kunne jeg kanskje fått noe jeg virkelig hadde satt pris på? Og noe litt rimeligere som jeg ikke har dårlig samvittighet for å bruke. Gruer meg til å sette meg inn i den, og jeg VET hvor mye den koster. Jeg driver med hest, og det er ikke en tlf jeg kan ha råd til å miste på stallgulvet, han kommer også til å bli skikkelig sur om jeg så mye som får en ripe i den. Han har snakket om alle som kommer inn på jobben han å klager over knust skjerm på iPod eller iPhone (de selger det ikke der men folk spør likevel).

Er ganske sjokkert og litt skuffet, det er det verste han kunne gitt meg men det er hans høyeste ønske å få selv =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis han dette innlegget;-)

Skrevet

Jeg fikk det samme til bursdagen og i å med jeg jobber med dyr - er mye i stall og fjøs , skaffet jeg meg tvilling-sim-kort med samme nr , bruker iPhonen hjemme og den gamle på jobb/stall/ute :)

Skrevet

11:09, en bok?

Lurer litt på å la han få den, vet hvor mye han har lyst på den. Jeg klarer meg fint med et "gratulerer" og en suss :)

HI

Skrevet

Nei fra spøk til Halvor. Hadde du noen ønsker for dagen som han visste om? Synes det blir litt smålig av deg å bli fornærmet når du får en så flott og dyr gave.

Skrevet

Vær glad han i det hele tatt gidder og gi deg noe, så utakknemlig skal en lete lenge etter...

Skrevet

Gjoer mot andre som du vil at de skal gjoere mot deg. Det var vel noe saant han tenkte da vet du :) iPhone er vel det gjeveste han vet om. Han vil sikkert mer enn gjerne finne ut hvordan dingsen virker og forklare det til deg, og hvis mobilen din er 3 aar gammel holder den ikke stort lengre uansett ;)

Skrevet

11:16, men det er det jeg skriver aller først, de fleste hadde helt sikkert blitt kjempe glad og sett på det som en flott gave som du skriver :) Men i mine øyne er den ikke flott i det hele tatt.. Han kjenner meg såpass at han kunne gitt meg en time til massasje e.l. isteden, men av og til blir han blind når det er noe han virkelig ønsker seg selv

HI

Skrevet

Forstår deg godt jeg. Er ikke nødvendig å kjøpe dyre ting hvis mottageren egentlig ikke ønsker seg det. Samme med typen min. Han kjøper alltid dyre ting til meg som jeg ikke har bruk for. Selv har jeg ikke råd til å kjøpe noe til ham, så da får jo jeg kjempedårlig samvittighet.

Skrevet

Jo, men han mente det sikkert godt! Hvis du tror det ikke vil skuffe ham veldig kan du jo forklare ham at den blir for komplisert da vet du, men jeg hadde nok heller laert meg aa bruke dingsen selv om det ikke er min stil heller :)

Skrevet

Er kjempefornøyd me iphonen jeg fikk av typen min da, men det er jo smak og behag. Nå fikser han det meste selv da, så det kosta meg 250 kr for nytt glass og så fikset han det, men jeg skjønner hva du mener. Hvis han ikke har en selv, så ville jeg gitt den til han, og sagt at du vet hvor mye han har lyst på en selv og at han vil sette mer pris på den enn deg. Forresten så er det ikke vanskelig å skjønne menyen på den ovs. Den er me lettere enn mange nadre syns jeg da. Jeg trodde ikke jeg skulel forstå noenting av den, men det var jo kjempelett

Skrevet

Jepp, det er en bok skrevet av Gary Chapman. Den handler om hva du kan gjøre for å glede (fylle opp kjærlighetstanken) til deg selv og dine medmennesker. Eks: Noen setter pris på gaver og da hjelper det lite om du tar oppvasken. De vil ikke oppfatte at du gir dem noe selv om det for deg er en kjærlighetshandling. Du sier at du ville satt pris på ordene: gratulerer med dagen og handlingen: kyss på kinnet. For deg er det kanskje bare rot med ting mens for han er det en kjærlighetserklæring. Skjønner du?

Skrevet

11.27: Lurte på å prøve den mens han er på jobb, og bestemme meg innen han kommer hjem om han skal få den eller ikke. Som du sier, jeg hadde faktisk blitt veldig glad om han tok den selv, når jeg vet hvor glad han hadde blitt for den! :)

MEEENNN, jeg kommer ikke inn på den. Slår den på og så står det at jeg må laste ned iTunes for så å koble den til pcen. Så jeg ga den faktisk en sjanse og leste faktisk litt i manualen først, men det er rett på det der "haha, du må bruke en evighet på å i det hele tatt få prøvd meg, haha!!"

Er den virkelig så lett å bruke?

HI

Skrevet

11:29, jeg skjønner godt hva du mener:) Hadde vi vært sammen i 2-3år hadde jeg faktisk løpt å kjøpt boken med en gang ;) Men etter 8år så vil jeg si jeg kjenner denne typen godt nok til å kunne uttale meg om vårt forhold. Det handler heller om at han kunne sett MEG på min bursdag, og ikke seg selv. Det er nok en gutte/manne greie det der. Men på hans bursdag handler det om HAN og hva han ønsker, jeg drar det fullt ut og han er overlykkelig etter dagen er omme. Mine ønsker setter jeg langt til siden når det er hans dag, og gaven han får er alltid noe han har ønsket seg eller trenger (med mindre det koster over 1500 vi har en grense der).

Han har mast om at vi har penger til overs i det siste, og nå forstår jeg godt hvorfor. Så jeg ikke skulle få dårlig samvittighet over å få en så dyr gave. Han har også rost iPhone opp i skyene og snakket masse om den siste to ukene og alle programmene man kan få til den osv. Det har dessverre ikke festet seg hos meg :(

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg jeg var et menneske som hadde litt interesse for sånt!

HI

Skrevet

Poenget med boken er å se seg selv og partneren med nye øyne og nye muligheter. Jeg har vært sammen med mannen i 11 år, men hadde likevel nytte av boken. Lån den og få han til å lese den også.

Skrevet

"Er ganske sjokkert og litt skuffet, det er det verste han kunne gitt meg"

Himmel og hav, du har jammen ikke mye å klage over. Og er virkelig en telefon som han har gitt i beste mening det verste han kunne ha gitt deg??

Gå inn for å skjønne det, både for din egen skyld og for hans. Ikke oppfør deg som et hjelpeløst nek!

Skrevet

Skal ta en titt på boken :) Og nå har jeg tatt mot til meg å hentet iPhonen igjen, den skal få en ny sjanse!

11:51,Ikke mye å klage over? hmm... SÅ mye penger for en gave som han vet jeg ikke kommer til å interessere meg i... tja.. jeg er vel utrolig utaknemmelig når vi faktisk ikke har råd til sånne ting ;) Han ga meg den for å ha en unnskyldning til å skaffe seg/oss en sånn. Han vet han ikke kunne kjøpt det til seg selv, når han har kjøpt seg ps3 + masse tilbehør, ny bil og iPod touch, når jeg går rundt å snur på hver krone for å få kjøpt en ny body til snuppa vår... Synes dette var å gå laaangt over streken

HI

Skrevet

Jeg kan bare trøste med at en iphone tåler en støyt iallefall. Min har falt ned sikkert hundre ganger og den funker enda. Tilogmed når den faller på marmorflisene på badet så har det gått bra! Ellers er en iphone en enkel og veldig praktisk gadget, så du blir nok så glad i den at;)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, det er litt trist å få ting man overhode ikke har interesse av fra den personen som skal kjenne en best.

Min ex var også slik. han la sine ønsker over på meg og kjøpte ting i gave til meg som ikke jeg men han ønsket seg.

Ofte da fordi vi egentlig ikke hadde råd til disse tingene men han syntes det var lov når det var gave.

Vi hadde bare en data og den var min, så jeg fik laptop i bryllupsgave.

Jeg hadde holdt tilbake på at vi skulle ha to fordi han er veldig avhengig av data og jeg om vi ikke hadde vær vår begrenset det hans bruk endel.

Jeg vet at han kjøpte den fordi han ville være snill, men samtidig lå det en annen baktanke der, nemmelig at han ville at vi skulle ha vær vår, slik at han ikke ble nødt til å gå fra datan om jeg trengte å gjøre noe.

Jeg fikk en psp til jul et år selv om jeg ikke har noen interesse av det, men han ønsket seg det.

Så egentlig ble det at han kjøpte gave til seg selv da siden han var den som brukte den.

Ja det var mange flere slike gaver, både billige og dyre.

Jeg tok jo imot og takket pent men lurte ofte på hvorfor han i hele tatt spurte hva jeg ønsket meg når jeg aldri fikk noe av det. Men bare ting han setter mer pris på en meg.

Må jo være mer moro å gi noe den andre setter virkelig pris på, men han virket blind på det faktum at jeg ikke lnsket meg det i hele tatt.

I fjor til jul som var rett før vi gikk fra hverandre fik jeg igjen noe han ønsket seg, og da spurte nevøen min på 13 meg om hvorfor han hadde kjøpt det til meg. Selv 13 åringen hadde skjønn nok til å vite at dette var ikke noe jeg kunne tenkt meg.

Iphone er en flott gave og det sier du selv men det er ikke å være utakknemmlig at man blir litt skuffa når man ikke liker slike ting i hele tatt.

Man sitter igjen med den tanken at kjenner du meg ?

Kan hende at han håper at du skal gi den til han da, tror det var det exen stort sett håpet på. Da har han gitt deg en dyr gave og han får det han vil ha. vinn vinn sitvasjon for han.

Skrevet

Hei det er meg 11.27

Det er så enkelt som dette. Du laster ned itunes fra nettet. Regner med at du har sim kot osv i tlf. Det er en hvit ledning med usb kabel som du plugger i dataen og i tlf så kommer itunes automatisk opp. Kan være det er litt vanskelig akkuart dette emd at du må laste ned itunes osv..men etterpå er det kjempelett. du kan legge alle bildene på dataen over på mobilen og omvendt, laste ned musikk til iphonen, gå inn på internett, sjekke været osv osv

Skrevet

Syns egentlig det var snilt av han da..han ønsker så en iphone kjempemye...åså gir han en til deg. han kunne jo vert kjip å kjøpt seg en selv og en billig ting til deg. Smil og være glad og last ned itunes. Få han eventuelt til å hjelpe deg. Det er lekende lett når du bare har fått det første til:)

Skrevet

Det høres ikke ut som han greier å se DEG! Det er liten tvil om han ønsket deg alt godt, og dermed kjøpte noe til deg som han virkelig ønsket seg selv... Det er en handling av godhet. Likevel har han jo ikke sett DEG, og utfra det greid å tenke ut hva DU kan ønske deg. Du sier at dere har vært sammen i åtte år... Hvis han ikke kjenner deg pr. i dag vil han nok aldri kjenne deg..

Dvs.. han mener godt, ønsker deg alt godt, men han ser deg ikke slik du ønsker å bli sett og elsker deg kanskje ikke på den måten du trenger å bli elsket.. selv om han elsker deg.. på SIN måte...

Hadde jeg vært deg ville jeg vært veldig skuffet.. men, på en annen side.. dette må du vel ha visst fra før? Etter åtte år mener jeg!?

Skrevet

Haha, utakknemlig når man heller vil ha et kyss enn en iPhone? Da må du lære deg hva utakknemlig betyr. Om hun hadde fått en iPhone men blitt sur fordi hun ikke fikk en diamantring til 20 000, DA kan man begynne å kalle henne for utakknemlig.

Forøvrig hater jeg menn som kjøper gaver til seg selv kamuflert som gave til kjæresten. Kan du ikke bytte den i noe du vil ha? Du kan bytte den selv om den er åpnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...