Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg kom nyinnflyttet til et sted og søkte 40% barnehageplass til 3-åringen min. Det fikk jeg med en gang. Men det viste seg at naboen har også søkt plass til sin 8 mnd gamle baby, men hun må stå på venteliste. Hun vil ha full tid. Er det lovlig å gi barnehageplass til noen som søker sist? Hun mente nemlig at det var det ikke, men barnehagen sa det kom av størrelsen på plassen og det at mitt barn ikke teller for to. Noen som har peiling på hva som er riktig i forhold til loven? Syns dere at det var urettferdig av meg å ta i mot plassen?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Om du hadde takket nei, hadde ikke hun fått plassen for det pga at de som er under 3 teller som 2 barn og skal ha voksentetthet deretter. Din teller ikke som en halv en gang så det hjelper ikke. Men hvem i alle dager plasserer babyen sin i barnehage? Hvorfor fikk hun den egentlig? Du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet, men stole på at de har gjort det rette.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Det har med alderen på barnet å gjøre, og hvor mye ledig plass barnehagen har. En 3-åring har prioritet foran en på 8 måneder. Slik en 5-åring har rett før en 3-åring. Hadde hun hatt en 5-åring, så hadde hun fått plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå