Gå til innhold

blod, ultralyd, mindre på vei eller mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maser litt igjen her jeg:)

Jeg har blødd nå i 3 dager. Var på ultralyd i går. Jeg trodde jeg var minst i uke 7, men var ganske usikker ettersom jeg hadde slutta med minipilla før jeg ble gravid.

På ultralyden så vi fostersekk og en bønne på 3,4 mm. Hun sa jeg var ca 5 uker på vei. Så enten så er jeg mindre på vei enn jeg trodde, eller så har fosteret sluttet å vokse i uke 5.

Det begynte med lyys brun utflod, og så kom det litt mørkt blod, og så har det variert mellom helt brunt blod og litt som ser mer ut som friskt og en del slim.

Jeg skulle få komme tilbake dit om en uke for å se om dte hadde vokst elle rom det var dødt og kom ut selv.

Jeg skal til ultralyd hos dr. begh i morgen (ble henvist dit av legen for å finne ut hvos langt jeg er på vei, men gikk privat i går) og lurer på om han kan finne ut noe mer ang dette. Om han kan se eventuelt hvor blodet kommer fra, og om det er en abort eller ikke?

Hun jeg tok ultralyd hos i går tok bare utvendig men du så nokså godt ettersom jeg er ganske tynn, men lurer bare på om jeg blir noe klokere av undersøkelsen i morgen. Noen som vet? Eller har opplevd dette før? Har forresten ikke hatt noe mage smerter helelr, men har plutselig fåt økt vannlatningtrang, tror det begynte samme dag som jeg begynte å blø.. Har hørt dette kan komme av infeksjon, men kan blodet også komme av det? Er litt grønn på dette med å blø i svangerskapet. Gjorde ikke det sist og er jo nesten 100 % sikker på at jeg har mista nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Det finnes mange ting som kan forårsake blødning i svangerskapet og de aller fleste er ikke noe farlige i det hele tatt. Det er veldig vanskelige å si om du har mistet eller ikke, men jeg ville tro at du hadde blødd mye mer hvis du hadde mistet. Jeg har opplevd å blø i svangerskap uten at dette har hatt noen betydning. Du har veldig følsomme slimhinner og følsom livmortapp nå og det kan blø derfra for nærmest ingenting. Det e fælt å måtte vente og se, er der selv akkurat nå, men det er ingenting annet å gjøre enn å ta en senere ultralyd og se om det er hjerteaktivitet. Ønsker deg masse hell og lykke med dette:) I de fleste tilfellene går det helt fint:)

Skrevet

I like måte:) Ja det er vel bare å krysse fingrene. Håper jo at gynekologen som skal ta ul i morgen finner ut noe mer da. Eventuelt hvor blodet kommer fra eller noe. Jeg ville og trodd at jeg skulle blø enda mer enn bare ca samme mengde som mens. Håper jo ikke jeg mister da. Aldri opplevd blødninger før og forbinder det jo med abort med EN gang, men har lest at det er mange som blør og at det går fint, så får håpe det er slik i mitt tilfelle også. Off er kjedelig og dumt å gå rundt slik uten å vite noe som helst.. Håper bare dagen går fort slik at det blir onsdag og at jeg kanskje kan få vite noe mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...