Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Vurderer å søke fengselsskole, men vet ikke helt om det er noe for meg. Hvordan er det med vakter og slikt, må man jobbe turnus, eller kan man f.eks jobbe kun dagvakter? Hvordan er lønna? Er ikke ute etter å bli rik, men en egen inntekt hadde vært fint, kan jo ikke bare leve på mannen min resten av livet. Føler dere jenter at mange tenker at dere jobber som fengselsvokter fordi dere vil være "tøff jente", eller godtar folk at det faktisk er en jobb på lik linje med hvilken som helst annen jobb?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Første året på fengselsskolen er det mest dagjobbing. Andre året er det teori. Mens i pliktåret jeg er det turnus. Lønna er ca 240 000 under utdannelsen og rundt 310 000 når man er ferdig. Gjerne mer, kommer ann på hvor mye man velger å jobbe. Kunne selv tenkt meg å jobbe i fengsel. Søkte på fengselsskolen i år men kom ikke lenger enn til andre runde. Var nesten 2000 søkere i år og kun 161 stk kom inn. Jeg var en av de 400 som kom inn til opptaksprøver men kom desverre ikke inn i som en av de 161 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Tusen takk for fin info! Såpass mange søkere, ja... Så dumt at du ikke kom inn, men håper du prøver deg igjen flere ganger, om man får lov til det da? Tror jeg skal prøve meg, men det blir nok et par år til, er gravid med nr.2 nå, så det skjer nok ikke i morgen akurat. Lykke til til deg også, om du prøver deg igjen!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Ja det er mange om benet desverre. Når jeg var inne på opptaksprøver så møtte jeg flere som var både andre, tredje og fjerdegangssøkere. Man kan søke så mange ganger man vil tror jeg Det er lurt å forbrede seg godt på det fysiske. Spesielt utholdenhetstesten. Den er hard. Selv de treningsfreakene som var der svettet seg godt gjennom den prøven. Les mer om det på www.krus.no og så gå inn på fengselsskolen. Men det har du kanskje gjort allerede
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Ja, jeg har sjekka sidene og sett på hva kravene er. Jeg vet at jeg lett klarer styrkekravene, og utholdenhetstesten må jeg bare trene på(må nok starte nå, siden jeg ikke er så fan av kondistrening ) Så da kan man altså få prøve seg flere ganger, det er jo bra. (selv om jeg tenker at klarer jeg det ikke første gang, så får det være med det)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Jeg jobbet som fengselsbetjent et par år deltid mens jeg studerte. (Har ikke gått fengselsskolen.) Er nok slik at i de fleste fengsler så er du nødt til å jobbe turnus til å begynne med, men er en ganske "enkel" turnus. Men det var flere som etterhvert fikk tilpasset arbeidssituasjonen pga. familie og barn og etter eget ønske da fikk jobbe nesten bare dagtid. Også hvis du kommer litt opp i systemet etterhvert så innebærer de fleste mellomlederstillingene kun dagtidjobbing.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Ja det er bare å finne seg en plen å trene på. Og finne en metode som funker for seg. Jeg synes det var best å løpe litt rolig i begynnelsen, for å så å øke, for så på slutten å gi alt jeg hadde. Og så tror jeg det er viktig når det gjelder intervju delen og vise mye selvtillitt og være veldig utadvendt. Jeg tror kanskje det er det som gjorde at jeg ikke kom inn. For jeg var fryktelig nervøs og redd for å si noe galt. Og da ble jeg litt sånn tilbaketrukket og sjenert. Hun som intervjuet meg nevnet det på slutten, at jeg virket veldig sjenert og om jeg var det til vanlig. Jeg er jo egentlig veldig utadvendt og sikker på meg selv, men akkurat i den situasjonen ble jeg veldig satt ut da mange av spørsmålene var vanskelige(spør mye om politikk osv) Jeg er usikker på om jeg vil prøve igjen..hehe..ble så innmari skuffa når jeg ikke kom inn. Man tror jo med en gang at det er noe "feil" med en. Men jeg får se, neste søknadsfrist er 21 august
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå