Jokeren Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Noen som har født på Drammen? Skal føde der veldig snart (to dager på overtid nå..) og lurer på om noen har negative eller positive opplevelser derfra? Er det noen regel på når man blir satt igang der?
bullebull&gullegull Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Har ikke født der selv men har hørt tilbakemeldinger derfra. Jeg vet at føden og nyfødt intensiv der er helt supre. Litt blandet tilbake fra barsel. Enkelte har vært veldig fornøyde mens jeg syns mange opplever litt dårlige episoder i Drammen. Lite avlastning når det har vært behov for det. Og det er en del nær-pensjonister som jobber der som kanskje har vært litt for lenge i jobben, om du skjønner. De er ikke så veldig flinke til å forstå følelser og sånn. Men trenger absolutt ikke bli kjipt for deg da I Drammen tror jeg de opererer med 2 uker over før igangsetting med mindre du får noen komplikasjoner. Og hvis du vil se litt mer fra sykehuset kan du jo se jordmødrene på NRK. Det er jo derfra Masse lykke til!
Jokeren Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Takk for svar:) Jeg har beredskapstime imorgen, så hadde håpet de satt meg igang da! Men vi får se da. Tar med bagen uansett:)
~~ElleMelle~~ Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Jeg er superfornøyd med føden. Ble hørt på, mine opplevelser av smerter og alt var i fokus, mine ønsker ble oppfylt med en gang når jeg ønsket å skifte stilling, få smertestillende ol. Fantastisk personal! Så som så på barsel. Nå skal det sies at det var et rekorddøgn jeg fødte i antall, så det var da overfullt på barsel etterpå. Folk måtte ligge både på kontor og dagligstuer, så personal så jeg lite til. Men nå var det heller ingen ting som tilsa at jeg trengte noe særlig hjelp siden alt var bra med meg og baby. Hadde jeg spsm, ringte jeg på og de kom da og svarte, men noe ekstraservice utover det var det ikke de døgna jeg var der. Men for meg er timene på føden mye viktigere dagene på barsel, så viktigst at jeg er fornøyd der. I utgangspunktet overtidskontroll 14 dager over, men igangsetting avhenger jo av forholdene for baby.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 er vel ganske enig med elle melle....de kom når man ringte på og sånn har det vært andre steder jeg har født også...men her var det skjeldent folk på stelle rommet...på a hus var det folk hele tiden og et felles rom hvor vi mødre møttes og pratet...det savnet jeg på drammne nå er det 4 år siden jeg fødte der så om de har endret noe vet jeg jo ikke. bare husk at du ALDRI skal være redd for og spørr om hjelp...det er det beste for debg og barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå