Gjest Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg har en liten jente på 3 mnd, og nå er jeg litt småbekymret for magen hennes. Blir litt detaljert dette, men føler jeg må gi litt bakgrunn på hvorfor jeg er bekymret. Som nyfødt, utenom barnebeken, så har hun hatt stander babybæsj, sennepsfarget og flytende, noen ganger litt grønnlig, men mest sennepsfarget. Fram til ca 2-2,5 mnds alder bæsjet hun 5-10 ganger i døgnet, så ble det brått mer sjeldent, bare en gang i døgnet, av og til mer sjeldent også. Hun fullammes, bare for å understreke det. Siste uken/halvannen eller så har hun hatt mye vondt i magen sin virker det som. Ikke at hun direkte hyler, men hun er urolig og litt sutrete, noe hun normalt ikke er, hun er vanligvis veldig blid når hun er våken. De siste gangene hun har bæsjet (ca 5-6 bleier på like mange dager, men ikke hver dag), har bæsjen lignet mer på slik jeg mener å minnes at det serut når man akkurat har begynt med grøt. Litt "kremet" på en måte, overhode ikke flytende, og lys gul/eggeskall-aktig farge. Skjønner ikke noe jeg? Den skal jo ikke være så fast når hun fullammes? Er 100% sikker på at hun ikke fått i seg noe annet enn mm, ingen av brødrene som har kunne gitt henne noe. Jeg hadde spysyken for 1,5 uke siden, men tviler på at det skal ha noe å si? Helsestasjonen er stengt, så får ikke ringt HS heller i dag. Noen som har noen erfaring rundt dette?
Gjest Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Kan legge til at hun er begynt å vri seg unna og gråte en del ganger nå jeg ammer henne, så virker veldig om om noe plager henne med magen.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Er urinen mørkere enn vanlig? Jeg googlet "hvit avføring", og der stod det noe om gallestein osv. Kanskje du kan lese litt og se om noe stemmer? Jeg ville nok ringt legen..
Gjest Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Ja, faktisk så har jeg reagert på at hun plutselig lukter litt tiss når jeg bytter på henne, før har det ikke luktet noe av tisset hennes, men om fargen er mørkere? Tror kanskje ikke det, men mulig, har ikke sett etter egentlig. Får kanskje ta en tlf til legen da ja. Takk for svar :-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Bare hyggelig. Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå