Gå til innhold

Behandle kynnere??

Timothy`s moster med 2 prinser

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har jeg hatt mye kynnere- opptil 15 stk om dagen tenker jeg. Og de er ofte ganske vonde også. Hadde det slik med første mann og. Nå er jeg 19 uker på vei og har hatt kynnere fra jeg var ca 12 uker.

Må og legge til at jeg er 100% sykemeldt og tar det ganske så mye med ro allerede.

Ei meget hjelpsom venninne av meg studerer til å bli osteopat, dvs en blanding mellom kiropraktor og massør- men de knekker som regel ikke opp slik en kiropraktor gjør- og all behandling foregår gjennom hendene deres.

Hun har nå veldig lyst til å se om hun kan hjelpe meg med å få færre kynnere ved å prøve å behandle meg. Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til dette, derfor spør jeg dere damer- noen som har prøvd dette før? Eller vet om det ikke er bra å prøve å behandle kynnerne?

Læreren til min venninne vil behandle meg først slik at min venninne kan gjøre det igjen senere- hva ville du ha gjort?

De er jo fagfolk og vet nok hva de driver med- men allikevel er jeg redd for å "manipulere" med ting som jo skal være normalt- og er redd for at en evt behandling kan provoser frem de ordentlige riene...

Vil gjerne ha synspunkter og råd på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: 15 kynnere om dagen er ikke mye. Jeg hadde sikkert 100 per dag fra uke 15, og det var heller ikke å regne som mye. Dersom de er vonde så bør du søke lege, kynnere skal ikke være smertefulle.

For det andre: Tviler sterkt på om osteopati eller annen behandling kan redusere mengden kynnere, da disse per def. er livmoren som trener. Såvidt jeg vet (er ikke medisinsk utdannet) så er det ingen sammenheng mellom øvrige muskler/ledd i kroppen og kynnere. Direkte behandling av livmoren vil nok frarådes av leger og jordmødre, vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...