Gå til innhold

DAMER, er det noen som har hatt svangerskapspenger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid i sommer, måtte bytte fastlege og vente på tie, så kom meg ikke til lege før i slutten av august.

Jeg har slitt med muskelspenninger i ryggen i hele sommer og tatt ut mye ferie, da jeg ikke fikk noen legetime hos fastelege. Når jeg endelig kom til legen ville han at jeg skulle søke om svangerskapspenger da jobben min medfører mye stress og hardt fysisk arbeid. Sammen med søknaden om svangerskapspenger sendte han med en sykmelding.

Arbeidsgiver måtte fylle ut et skjema om skatt og inntekt og deler av søknaden om svangerskapspenger, så det var jobben som leverte papirene til nav, 3.september.

Noen dager etter får jeg et brev om at arbeidsgiver må fylle ut et nyt skjema ang sykepenger. Han skulle nemlig ikke betale de første 16 dagene, da dette gikk på svangerskapet. Disse ble levert inn igjen 7.september.

Så i slutten av oktober tar jeg turen innom nav, da jeg ikke har hørt noe mer om søknaden. De kunne da ikke finne verken papirer på søknda eller sykepenger, enda det lå inne på systemet at mine sykepenger var stoppet pga søknaden.

Jeg leverer inn kopier av alle papirer og før brev den 26. oktober om at dette skal være ferdig behandlet innen en månede. I går, 3 dager før fristen er ute er jeg igjen på nav. Da kan de fortelle meg at det ikke engang finnes en saksbehandler på denne saken.

Så kommer spørsmålet:

Har jeg noen rettigheter på penger mens de behandler denne søknaden? Jeg hadde siste lønning 10. september og det at nav roter skal vel ikke gå ut over meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...