Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 hele hele tiden! urinveis eller noe på gang? hmm.. tror ikke det er det egentlig! Hatt det før og det er ikke de samme følelsene! Nå svir det på en måte litt der nede... Også må jeg tisse hele tiden! Men kommer jo ikke noe ut!! eller.. 4-5 dråper kanskje? Kommer ikke noe "blod" eller å det kommer av urinveis, og det svir heller ikke når jeg tisser! Noen tips til å det kan være? Jeg har noen tranbærkapsler liggende som jeg skal ta for sikkerhetsskyld! Vært våken siden jeg våknet sprengtissetrengt kl 6 i dag! Er syk og kjeder meeeeeeeeeg!!! (11 dagen jeg er syk nå)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Hallo Det kan høres ut om urinveisinfeksjon. Jeg har hatt urinveisinfeksjon "1000" ganger, og innimellom har jeg ikke skjønt at det har vært infeksjon på gang pga av at det har artet seg anderledes. Det at du har vært lenge syk kan jo også være med på å gjøre deg lettere motakelig for urinveisinfeksjon. Man kan også få økt tissetrang om man er gravid, men jeg har aldri opplevd at det bare kommer 4-6 dråper. Når jeg har vært gravid har det mer føltes som at blæren bare kan bli halvfull før den må tømmes, og dertilmå en fly mer på do enn til vanlig.
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Kan godt være det er det! Pleier jo å være veldig anderledes! Men tja hvis du har hatt det mange ganger, "i forskjellige varianter" har du sikkert rett Jeg kan vøre gravid, men isåfall er egget befruktet for et par dager siden, så det er ikke pga graviditet hvertfall! Ikke enda Håper det klaffet:) Men takk for svar bringebærmamma Har forresten roet seg ned litt nå! Så tror jeg skal sove litt! våkna så tidlig og fikk jo ikke sove igjen pga tissetrengt og det svei litt der nede! Trenger litt mer enn 5 timers søvn jeg God natt hehe
*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Det høres ut som en urinveisinfeksjon ja. Jeg hadde det for noen uker siden, og jeg trodde jeg skulle tisse 1 liter, for så mye måtte jeg på do! Men så kom det bare et par dråper.... Ikke ta tranebærkaplsler, det kan være er abortfremkallende. Det står det på pakken. Jeg ble kvitt min ved å drikke mye vann, appelsinjuice og c-vitaminer. Jeg tok også tranebærkaplser, men det var først etter 3 dager, og da var jeg egentlig kvitt elendigheten. Det føltes som om den ble skylt ut med masse vann. Så drikk mye og tøm blæren ofte, da kommer bakteriene ut Jeg drakk i tillegg mye appelsinjuice, det gjør at urinen blir sur og da trives ikke bakteriene. God bedring :-)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 24. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2009 Takk for svar jenter! Jeg har hatt urinveisinfeksjon 3 ganger før eller noe. og de 3 gangene har vært like! Tissetrengt hele tiden, Når jeg tisser gjør det vondt på slutten også kommer det og gjerne lit blod (lyserosa), og sånn holder det på til det er over! Men denne gangen var det bare litt vondt der nede når jeg var ferdig på do!! og ikke noe blod! (kan kanskje være siden det er helt i begynnelsen nå, at det blir værre utover dagen.. huff. håper ikke det) men men! Får drikke masse vann da! Er jo ikke dumt med mye vann hvertfall Og litt appelsinjuice! Vet de ikke liker seg i appelsinjuice:) Men siden jeg alikavel ligger hjemme å er syk er det like greit å få det nå..! Helvete å løpe rundt med urinveis på jobb! takk for at dere tok dere tid til å svare hvertfall Og TAKK for å advare meg mot barnedrepende tranbærkapsler!! :) Hadde heldigvis ikke tatt en enda pga jeg var for slapp til å finne de fram! Står litt kronglete til i en boks, under en boks, bak en boks, bak masse ting inni et skap! hehe!
Flutili Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Jeg har nettopp hatt urinveis innfeksjon, har ikke hatt vondt i det hele tatt, bare tisset ofte og det føltes ut som om blæra var stapp full, men kom lite. Men jeg fikk disse tabl som legen skriver ut , så nå er det over....
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Høres ut som uvi (urinveisinfeksjon) - er selv plaget med uvi og har hatt det kronisk i over 12 år, gjennomsnittlig 1 infeksjon pr mnd. Det varierer fra gang til gang hvor kraftig rammet jeg er - noen ganger kjenner man det nesten ikke og det er ikke noe problem å gå på jobb, mens andre ganger er det så kraftig at man nesten er sengeliggende eller at du bare må "bo" på do - da man tisser omtrent hvert 2 minutt og det kommer bare blod eller bittelitt tiss som svir og gir deg frysninger fra hodet til tærne. Drikk vann, tranebærjuice eller appelsinjuice - evt få deg en resept hos legen på antibiotika, holder sikkert med en 3-dagers kur for deg. Jeg er så plaget av dette at jeg har antibiotika liggende slik at jeg kan starte behandling selv - men 3-dagers kurer funker ikke på meg, må gå min 7-10 dagers kur. Bruker også Hiprex forebyggende, uten at det helper noe særlig på meg. Jeg er også forresten syk for tiden - syk på 21 dagen i dag, vært så trøtt, slapp og sliten, de første 10 dagene hadde jeg feber, nå har jeg ikke det lenger, ingen andre symptomer enn at jeg er sykt trøtt, sliten, bittelitt kvalm innimellom og bittelitt svimmel i perioder. Hater å være syk og hjemme fra jobben, synes det er så kjedelig =( Sykmeldt ut uka og skal til legen igjen i morgen for å ta noen utvidete undersøkelser, blodprøvene forrige uke var bra bortsett fra litt høyt blodsukker - det er det jeg skal kontrollere i morgen... God bedring og lykke til da =) Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Visste heller ikke at tranebærkapsler kan være abortfremkallende - da skal jeg holde meg unna det ihvertfall!!!!
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 24. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2009 Oi! syk på dag 21 ja! Huff! Får jo virkelig håpe du blir frisk snart hvertfall..!!! Skal kjøpe meg noe appelsinjuice når jeg skal på butikken etterpå Må bare spise noe mat og slappe av litt først (slappe av ja.. gjør jo ikke annet for tiden hehe) Men det er jo bare sånn det er! Blir så sinnsykt fort sliten! Det å lage middag er slitsomt! Blir varm, og føler jeg må sette meg ned hele tiden! Slapp og svimmel! Skulle og henge opp en hylle i går. eller hjelpe til med å holde den oppe slik at den ble i vater, det var en liten hylle på 20*45 cm. Det var helt forferdelig slitsomt! Det minuttet føltes som en evighet!! Kjedelig å ha det sånn! Sofagris! Nei huff! Har nettopp kjøpt meg 4 nye treningsbukser og nye treningssko, så gleder meg til jeg kan komme meg på trening snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå