Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Av ulike grunner har forholdet til en tante blitt dårlig, over mange år. Kan si så mye som at hun ikke inviterte meg i sin 50-årsdag (oppdaget tilfeldigvis en invitasjon hos en annen slektning. Derfor vet jeg at det var stor fest), og hun har i årevis gitt meg en bitteliten julegave mens andre nevøer og nieser har fått store ting. (Syk familie, ja). Innbiller meg ikke at hun kommer i dåpen til barnet mitt, men bør jeg sende invitasjon? Selvsagt fristende å ikke sende siden hun lot være å invitere meg i sin 50-årsdag, på den annen side er dette et nytt lite menneske som kommer til verden. Kan hun bli provosert dersom jeg sender invitasjon? Prinsipielt mener jeg at all nær familie må få beskjed, men dette forholdet har nok blitt ganske iskaldt, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Vi valgte å ikke be de som vi ikke har ukentlig kontakt med. Det blir nok folk i dåpen, og jeg mener at det ikke er nødvendig med 50 gjester i en dåp. Dere ber de menneskene der ønsker å ha der.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Beskjed, kan hun vel få? Bare skriv at ungen døpes i den kirka til den tiden. Men du trenger ikke invittere henne til noe spising etter dåpen. Hva gjør det om hun blir provosert? Er du redd for at hun skal oppføre seg som den onde fe i Snevit? At hun likevel buser inn på festen og kommer med et stygt ønske?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Her er det IKKE vanlig å be foreldres tanter og onkler. Vi har kun bedt barnas tanter og onkler med barn, og deres besteforeldre. (har ingen oldeforeldre). Så i mine øyne så er svaret Nei!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Vi inviterer bare de nærmeste av venner og familie. Ingen vits i å be hele slekten++++ Det bestemmer dere helt selv
soleia Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 I vår familie og hjå venene våre er det vanleg å berre be næraste familie, dvs tanter, onklar og søskenbarna til dåpsbarnet, samt besteforeldre og vener som skal vere fadder. Har ikkje vore i dåp der tanter til foreldra er inviterte, så du kan fint utelate denne dama. Ville ikkje ha invitert henne til dåp om ho heldt stor fest utan å invitere deg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Jeg har det slik med min tante også, men valgte å sende invitasjon. Da fikk min mor tlf. "Hvordan i alle dager kan dere tro at jeg har interesse av min søsters barnebarn? Jeg bryr meg ikke om mine egne en gang!" Hun ble ikke invitert til andremanns dåp for å si det sånn. Likevel mener jeg at jeg gjorde det rette da jeg inviterte henne første gang. Always be the better man er min innstilling.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 jasså, hun ringte faktisk til din mor og sa: "Hvordan i alle dager kan dere tro at jeg har interesse av min søsters barnebarn? Jeg bryr meg ikke om mine egne en gang!" Det er nøyaktig noe slikt tanta i åpningsinnlegget kunne gjort også. Må bare konstatere at det er mange forkvakla personer der ute! Blir jo galt uansett hva man gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå