Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Jeg hadde ikke jobb da vi fikk barn, men nå har jeg begynt å søke på jobber. Problemet er hvor vi skal gjøre av barnet under jobbintervjuer. Vi har ingen familie i nærheten. Alle mine venner jobber og kan dermed ikke passe barnet på dagtid. Mannen min jobber jo, å ta seg fri en dag ville være veldig vanskelig. Vi har ikke så god råd, så vi har ikke mulighet for å få barnehageplass eller dagmamma på forhånd, her er vi nødt til å vente til jeg faktisk har en jobb før vi kan skaffe dette. Så, hva i all verden gjør vi? Kjenner jeg er veldig fortvilet her, jeg kan jo ikke akkurat troppe opp på et intervju med en ettåring.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Informer om dette før du skal på intervju, unnskyld deg med syk barnevakt. Hvis de vil ha deg så tar de deg uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Informer om dette før du skal på intervju. IKKE unnskyld deg med syk barnevakt, men fortell sannheten: at du kanskje må ta med baby på interview. Hvis de vil ha deg så tar de deg uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Far kan kanskje ta en syk barn dag i verste fall. Men hvordan tenker dere å få bhg plass kjapt nå du får jobb? Det bruker ta tid.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Jeg vile konsentrert meg om bhg-plass FØR jeg søktte jobber. I hvert fall med tanke på at dere ikke har noen rundt dere til å passe barnet....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Du får si det som det er slik at intervjuet kan taes etter arbeidstid. Evt. burde det være uproblematisk å legge intervjuer til tidlig på dag evt sent på dag slik at mannen din kan begynne på jobb en time eller to for sent/ eller gå frå jobb tidlig for å passe.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Kan barnet være på jobben til pappa'n noen timer? Ville absolutt ikke tatt med barnet på intervju hvis det var mulig å unngå. Men hvis det er absolutt eneste mulighet så ville jeg hørt om det var en sekretær el.l. der du skal på intervju som kunne sett etter barnet under intervjuet.
Gjest Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Mannen min kan fint passe den lille et par timer mens jeg skal til legen eller noe. Ellers er det jo kanskje litt optimistisk aa skulle finne en jobb hvis du ikke har noen som kan passe barnet, med mindre du kun er ute etter kveldsvakter eller noe.
Gjest Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Når det er for at familien skal slippe å leve på kun en lønning synes jeg så avgjort far burde ta seg den timen eller to fri. Her hos oss ville det ikke vært snakk om annet. Nå involverer han seg selv her da, jeg slipper å tvinge det gjennom, men jeg mener likevel at det er far sitt delansvar.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Om det er mer enn nok barenhage plasser der dere bor, slik at plass kan finnes "På dagen"; så ville jeg valgt å forklare situasjonen og da evt hørt ommulighet til å ta med ungen. Men om det er slik at det er vanskelig/umulig å få barnehageplass utenom fellesopptak, så ville jeg skaffet meg barnehage/dagmammaplass først...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Du må jo skaffe barnet barnehageplass\dagmamma før du får deg en jobb. Hva når arbeidsgiver spør om når du kan begynne? Så fort du får deg barnepass? Funker ikke å si det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå