Gå til innhold

Huff, er så redd for babyen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille prinsen min er 3 mnd i dag og på torsdag begynte han å få en skikkelig grusom host med feber. Nå er han feberfri, men hoster og er så hes at så vidt greier å gråte. Har vært 2 ganger til legen med han og en gang på legevakten, men de finner ikke ut noe.. Jeg, mannen og storebror på 3 har også vært forkjølet, men ikke slik som det der.. Jeg syns det er helt grusomt.. Jeg er en skikkelig hønemor som er redd for alt! Syns det er så grusomt når en så liten baby er så syk..

Er det noen som også har så små babyer som er kraftig forkjølet? Jeg ammer og jeg tar alle forholdsregler som håndhygiene osv.. Trodde spesielt amming beskyttet litt..

Dere syns kanskje at jeg er litt hysterisk, men jeg er skikkelig bekymret.. Jeg får nesten ikke sove om nettene, da jeg hele tiden må sjekke om han puster osv..

Er det noen som har erfaringer med dette?

Storebroren var aldri syk når han var så liten, så det er litt nytt for meg... De er jo så små og hjelpesløse! Noen som har noen råd? :) Han går på 4. dagen med grusom host og ser ikke ut til å bli noe bedre. Ikke noe legene vil gi han heller og ikke tar de noen prøver av han..

FRUSTRERT og syns så synd på den lille babyen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, føler med deg- grusomt når de små blir syke!

Har ikke så mange råd, men hadde du kanskje kjent deg tryggere med ham i senga sammen med deg? Så har du litt tetter kontroll på ham, og får kanskje litt bedre søvn?

Samsoving er ikke farlig, gi gutten egen dyne i deres seng. Føler du deg likevel utrygg i forhold til plass og varme etc, be mannen ta et par netter på sofaen eller gjesterommet.

Jeg (eller mannen) har alltid samsovet med min eldste når hun har vært syk, syns det gir en ekstra trygghet å være rett i nærheten.

Skrevet

Vi samsover ofte om natten og vi har spesielt gjort det nå som han er syk. Men det eneste som roer han er å ligge inntil puppen og han blir bare kokvarm.. Jeg sover ikke noe godt når han ligger ved siden av meg, men jeg har sengen hans helt inntil min slik at vi ligger ved siden av hodene til hverandre.. Da kan jeg høre han puste og det er litt betryggende.. Forferdelig når de er så syke!

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Det er veldig vanlig at babyer med eldre søsken er mye og hyppig syk første leveåret. Fordelen er at de ofte er veldig lite syk når de er ca 1 år og gjerne begynner i bhg, ulempen er så klart at det er slitsomt og ekstra bekymringsfullt når de er så små. Min lille jente er nr 4 i søskenflokken, hun er også 3 mnd, og har vært forkjølet mange ganger nå, er akkurat ferdig med sin femte forkjølelse. Hun har ikke hatt feber eller voldsom hoste da, men ekstremt tett i nesten, litt hoste osv, de to minste guttene var også slik, ene fikk også feber og bronkitt (kan han ha fått det?) når han var 4-5mnd gammel.

God bedring til lillegutten din da!

Skrevet

Hvis han er skikkelig hes og hosten høres ut nesten som en hund som bjeffer, man det være falsk krupp han har fått. I såfall hjelper det med frisk luft (kald og fuktig luft er best), så prøv å ta ham med ut på trappa så mye som mulig (pakk ham godt inn i et teppe).

Ellers er det viktig å amme så mye som mulig, da drikke kan hjelpe på pusten.

Dersom det er falsk krupp, kan han også få adrenalininhalasjoner på sykehuset. Ta kontakt med legen, evnt. direkte på barneavd. på sykehuset. Vår lille datter på 6 måneder har akkurat vært gjennom en runde med krupp, og hun fikk såpass store problemer med pusten at hun måtte på sykehuset. Vi fikk låne med oss et forstøverapparat og adrenalin hjem, slik at vi kunne gi henne inhalasjoner hver fjerde time mens det sto på som verst. Dette var til veldig god hjelp for oss!

Jeg skjønner din bekymring forøvrig, det er helt forferdelig når små babyer er syke. Som en annen sier over her, den eneste trøsten er at de ikke kommer til å være syke hele tide når de begynner på barnehage, ettersom immunforsvaret deres allerede har fått prøvd seg litt. Lykke til, og god bedring!

Skrevet

min gutt fikk noe som heter efidrin, han var skikkelig hes, stygg hoste og han fikk pustestopp på natten, efidrin er egentli til barn over 2 år men de doserer det ned også til barn under 1. det har vært en stoooor redning her i huse. virker etter 5 min etter du har gitt det, du kan jo ringe legen å spørre om han kan få noe slikt. håper den lille blir bedre snart.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :) Han har heldigvis blitt litt bedre.. Nå hoster han mest på kveldene.. Han var hos legen igjen i dag og da tok de virusprøver, så får vi se når de får svaret. Fryktelig når de er så små og er syke. Får bare håpe at han blir bra snart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...