Gå til innhold

Kan jeg spise FOR mange klementiner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer i såfall? mageknip? vil ha maaaange :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var 10 år var vi på julebesøk hos tanta til pappa og jeg fikk spise så mange klementiner jeg ville.

På veien hjem spydde jeg ut hele baksetet i bilen, så ja, man kan bli dårlig av for mange klementiner ;)

Skrevet

argh.. sikkert ikke så lurt mtp halsbrann heller :/

får ta bare 1 til, så skal jeg gi meg :)

takk for raskt svar, hilsen HI !

Skrevet

jeg spiste vel 6-7 stk på under en time istad..har litt vondt i magen, men ellers er alt bra :o)

Skrevet

Er du gravid? Mamma spiste fryktelig mye klementiner når hun gikk med broren min for 12 år siden, og han kom ut med c-vitamnin sjokk. Han var litt gulaktig de to første dagene, også var det noe spes med neglene hans pga det, men husker ikke hva... Det var ikke noe farlig også, og JM sa hun hadde sett det mange ganger tidligere, spes blant desember/januar barna. se også http://www.babycenter.com/406_is-it-safe-to-take-vitamin-c-during-pregnancy_1246889.bc

MEEEN...:

"Overdosering av vitamin C kan gi dannelse av nyresten. Diaré kan også forekomme. I og med at vitamin C øker opptaket av jern, kan mye vitamin C over lang tid føre til for høye jernnivåer i kroppen. Maks anbefalt inntak er 1000 mg." (lommelegen.no)

Skrevet

Hmmm.. Sikker på at ikke broren din hadde gulsott??

Skrevet

hehehe 6-7 stk på under en time, det var da ingenting.. er storspiser av klementiner, her går det maaange på rappen når det er gode klementiner å få tak i :) har ikke opplevd noe ubehag ved det, men er nok ikke bra med så mange som jeg dytter i meg

Skrevet

ha ha, skal nok litt mer enn "overdose" av klementiner til før man får c-vitamin sjokk ;)

denne broren som det er snakk om over her, hadde nok gulsot.

Og hvis denne jordmoren mente at særlig desember/januar barna var gul og bar preg av klemetin-spising, så var nok det jordmorens egne antagelser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...