Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Når ungene fyller 5, hvordan tegner de da vanligvis? Jeg regner med at de vanlig visskal kunne tegne mennesker, dyr, hus ol, men hvor detaljerte bør mn forvente at tegningene er? Jeg forstår at utvikklingen kan gå både raskt og i rykk og napp, men jeg lurer jo likevell. Hva kan deres barn på den tiden?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg er godt over 30 og kan fortsatt ikke tegne...
cicamica Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 det er veldig forskjellig. Noen unger er veldig opptatt av farger. Andre er opptatt av figurer. Noen er opptatt av å kopiere og at ting skal ligne. Noen setter seg fast ved å tegne en spesiell ting fordi de føler mestring. Noen har mer svevende fantasi, som vises i tegningene. Alt i alt, unger er veldig veldig forskjellige=)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Det er veldig individuelt hvor flinke barn er til å tegne, akkurat som det er med voksne. Min ene sønn elsket å tegne Disney-figurer veldig bra på den tiden, den andre tegner bare streker.
cicamica Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Synes det er skummelt at man bruker betegnelse som flinke eller ikke. Voksne setter ofte betegnelse flink, til noen som tegner noe som ligner. Settes dette opp mot kunst verden, er Nerdrum kjempe dyktig mens Picasso suger. =) La ungene få vite at bilder i farger og non- figurativt også er nydelig=)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg skrev heller ikke at det dreide seg m å være "flink". Jeg regner blant annet med at det har en del med pinsettgrep å gjøre, men det er vel ikke rarere å lure på hva som er standarden for når ungene går eller knekker lesekoden, enn å lure på hva som er "normalen" for hva slags tegninger ungene bør kunne tegne. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå