Gå til innhold

Foreldrepenger fra Nav - halv skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen her inne kan hjelpe meg, så slipper jeg telefonkø hos Nav :o).

Jeg har nylig fått foreldrepenger for november, og hadde trodd at det var halv skatt på denne utbetalingen. Men den gang ei. Noen som vet om det er halv skatt neste gang, og når neste utbetaling er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå fikk jeg se at denne ble publisert i 2008,og da stemmer nok ikke datoene,men satsene,og når det er skattefritt..

denne ble lagt ut her ved et annet innlegg for en liten stund siden,og da kopierte jeg den,men registrerte ikke at den var fra 2008...

sorry.

Skrevet

Ok, takk. Jeg var på nav sine sider og lette etter et sånt skjema, men fant det ikke, så takk for linken :o)

Men jeg vet ikke om jeg ble noe klokere. Utbetalingsdato er som regel rundt den 25. pr måned, og i følge dette skjemaet er det da vanlig trekk i slutten av desember. Jeg lurer på om desemberpengene kommer litt tidligere, da er det ifølge denne tabellen mindre skattetrekk. Hm. Ny i dette Nav-systemet jeg..

Skrevet

hei:)

Om jeg ikke tar helt feil så er det halv skatt i desember og utbetaling rundt den 12-15 en gang...

fikk også utbetaling fra nav i dag uten halv skatt nemlig og måtte begynne å tenke litt. var hjemme i permisjon for 2 år siden også og da mener jeg at jeg fikk halv skatt i des og utbetaling i midten av mnd...

Skrevet

Hei :o)

Det høres logisk ut, håper du har rett :o)

Skrevet

Jeg krangler med NAV om dagen på grunn av dette med halv skatt. Mannen min er hjemme i pappapermisjon nå og hvis han hadde jobbet som vanlig nå hadde han fått lønn den 10.desember (altså for timene sine i november) med halv skatt. På grunn av permisjonen får han nå november"lønna" (fra NAV) i slutten av denne måneden, men UTEN halv skatt for NAV sier de kunn har halv skatt i desember. (men mannen min skal ikke ha permisjon i desember så det vil si at han ikke får "glede" av halv skatt fra hverken NAV eller jobben, jobben utbetaler jo det den 10.12.) Det vil si at vi taper 4000 kroner på at mannen min har permisjon nå før jul, Helt latterlig og dette kan jo ikke være riktig! Skal da vel ikke tape på å ha permisjon??!! Andre som har opplevd det samme?

Skrevet

Han taper ingen ting på å ikke få halv skatt nå. Om han har betalt inn for mye skatt får han tilbake neste år. Det er totalen igjennom hele årst skatteetaten ser på. Han får nok ikke de pengene nå, men får de neste år. OM han har betalt inn for mye skattt. Er veldig missvisende med "halvskatt" i desember egentlig. Dere kan prøve å være rask og levere et nytt skattekort til nav med lavere skattetrekk, men mest sannsynlig er dere litt sent ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...