Gå til innhold

under fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer når man må tisse eller bæsje under fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tisser og bæsjer du der du der. Verre ting har skjedd;)

Skrevet

Du får et bekken under rompa eller så tørker noen det opp uten å lage noe fuzz ut av det.. Helt vanlig.. hvis du kan gå så får du sikkert gå på do selv..

Skrevet

Da går du på do hvis du er i starten, ellers så får du et bekken hvis ikke JM synes det er forsvarlig. (mannen tar seg antagelig en tur ut hvis man ikke er veeeeldig nærme hverandre;P )

Skrevet

Jeg klarte ikke å tisse selv når pressriene såvidt var i gang med nr. 1 (var på do og trodde jeg skulle bæsje) så de tok sånn kateter eller hva det heter og tømte blæra.

De sa også at om jeg hadde bæsja så hadde de tørket det vekk.

Med nr.2 så husker jeg ikke om jeg fikk kateter eller om jeg var på do, men kan ikke huske jeg forlot rommet eller senga for den del så regner med de ordet det da også.

Trodde blæra skulle ha minst mulig i når man begynte å presse!??

Skrevet

Klarer du å gå på do, så går du på do. Hvis ikke ber du om et bekken. Og skjer det uten at du kjente det komme, så har de ansatte på sykehuset opplevd verre ting. Men det kan være lurt å takke jo til klyster på forhånd.

Skrevet

godt å vite, kanskje dumt spørsmål, men er så var for slikt. Samme med å vise følelser av smerte eller gråte. Vet ærlig talt ikke om jeg klarer å ha noen der. Huff

Skrevet

Går på do om du klarer ,eller gir beskjed så får du ett bekken. Under pressingen,så kommer det ut enten du vil eller ikke. Så da vasker de det fint vekk igjen om du ikke får sjangs å si ifra.Helt vanlig og ikke noe å være flau over :o)

Skrevet

Jeg syntes sånt var dritflaut. Men believe me, når du er oppe i det kommer du til å blåse en lang marsj i det:) Du har så mye annet å tenke på! lykke til

Skrevet

Klyster. En væske som dyttes opp bak slik at du bæsjer. Greit å ha gjort før fødselen så slipper du å gjøre det midt i:)

Skrevet

Du kommer til å bæsje under fødselen, fordi babyen klemmer tarmen helt flat når den er på vei ut. Men de er raske til å få det vekk. Jeg merket ingenting, og jeg var helt klar og rolig under utdrivningen. Alternativet er jo å få satt et klyster, noe jeg ikke gadd å spørre etter selv om jeg er veldig privat på det området. En fødsel er en fødsel, tenkte jeg. Men jeg er veldig trygg på partneren min da. Om du derimot har vanskelig for å vise smerte og følelser ovenfor andre, bør du nok gjøre dette alene ja. En fødsel er nok det mest emosjonelle du kommer til å oppleve. Og du kommer ikke til å ha sjans i havet til å spille tøff når riene setter i gang.

Skrevet

Jeg hadde null avføring under fødselen, men fikk tømt blæra av jordmor

Skrevet

Du går på do.

Men hvis du er kommet til pressingen, så kan jeg ikke helt forestille meg at du skal få lyst til å gå på do.... Tro meg, da har du andre ting å tenke på. Jeg kjente en veldig trang til å bæsje når pressriene kom, men aner ikke om jeg faktisk gjorde det. Kjente ikke at jeg bæsjet ihvertfall, men kan jo godt hende det kom noe likevel...

Skrevet

kanskje det er en grei plass å få et gjennombrudd på det med å vise følelser=)

Skrevet

Som de fleste sier her- du går på do selv så lenge du klarer, deretter får du bekken, evt kateter. Du kan be om klyster så du får tømt tarmen mest mulig i forkant, men det er helt vanlig at det kommer litt under pressingen. Som regel merker man det ikke selv- du er litt opptatt med andre ting, for å si det sånn!:)

Ledsageren din (mann/venninne/mor) trenger jo ikke oppholde seg i den 'enden' i det hele tatt om du ikke vil det, og alle andre involverte (lege, jm, pleiere etc) har sett dette før og tar ingen notis av det.

Jordmor tørker diskret vekk det som måtte komme uten noe om og men, så det er ingenting å bekymre seg for!:)

Jeg er ganske privat av meg jeg også, men da jeg fødte kunne jeg ikke brydd meg mindre om hverken det ene eller andre, jeg var så opptatt av det som holdt på å skje og å komme meg gjennom det, så hvem som så hva ga jeg rett og slett blaffen i. :)

Skrevet

Du over her som påstår du hadde null avføring under fødsel, spurte du jordmor om dette i etterkant?? Du må jo ha gjort det, for det er jo ingen som merker om det kommer noe. Jeg merket ikke noe, men går ut i fra det siden tarmen blir presset helt flat. Trenger jo ikke ha veldig høy IQ for å forstå det.. Hvis du ikke fikk klyster da, og fikk tømt tarmen hundre preosent..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...