Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hva hjelper? Ungen min får jeksler og bæsjen er som syre! Nå skriker han så fælt, for han har bæsja etter at han sovna, og skrittet er ILLRØDT! Han hylte og tok bort hendene mine da jeg vaska ham ved å helle vann der. jeg tok på salve og la ham litt uten bleie på. Hva skal jeg gjøre? Han har aldri hatt sånn før. Vær så snill å hjelpe! Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 du kan ringe legevakta. de kan skrive ut en spesiell salve eller pudder, husker ikke navnet, men tror den inneholder antibiotika eller noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Potetmel, hvis det ikke er åpne sår. legg på et tynt lag å la stumpen ligge i frisk luft.. Krystallfiolett!!! Fåes kjøpt på apoteket.. Magisk lilla og søler noe innmari, MEN det funker kjapt.. Noen sverger til Elisabeth Ardens eigth hour cream.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg bruker loco base repair på lillebror når han har alt fra litt rød hud til åpne kjøttsår. (åpne kjøpttsår har heldigvis bare har hendt en gang) En fet krem uten parfyme hjelper nok om du ikke har annet for hånden.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Har erfaring med såre rumper ja.. Jeg lager til en stamp med lunket vann med babyolje i. Dypper stumpen i det til bæsjen er borte. Vil ikke vaske. Lar baby ligge en stund på stellebordet til stumpen er tørr. Klemmer ut sinksalve over det såre området, slik at jeg i liten grad tar på huden-.. Jeg bruker mye salve...Tar så bleie på, passer på at bleien blir byttet ofte og bruker godt med salve. Fungerer fint her i huset
nanna76 mor til tre Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 vi bruker den weleda sink cream fra life eneste som hjalp oss da minsten var sår,jeg prøvde stort sett alt som var.Og det er den eneste som hjelper oss.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Jeg vet at mange liker å komme med råd om lufttørking, inotyol, sink, unugentum, potetmel osv. Det fungrer sikkert for noen, men det vi dessverre erfart at ikke tar bort problemet når det er skikkelig ille. Vi har en flakse krystallfiolet stånde til de virkelig vanskelige tilfellene. Det er bare å smøre på en gang så er det kjempeforbedring allerede neste morgen her i huset. Vi har hatt tilfelle av skikkelig sårhet etter noen runder diare`, og vi trenger ikke smøre det på mer en en gang eller to. Minuset er at det farger alt lilla, på klær og plast sitter det permanent.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Tusen takk for svar! Så snille dere er! Jeg ga han litt smertestillende også, så får han kanskje sove etterhvert også. Uff, dette var grusomt, og alt jeg kunne komme på var å skrive inn her. Jeg skal kjøpe krystallfiolett i morgen. Er det sånn man kan bruke mot trøske også? Igjen, takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Aselli sårsalve!! Den er veeeldig god, jeg brukte den på datteren min når hun hadde et grusomt bleieutsett som baby, etter jeg hadde prøvd salve fra legen og alt mulig annet, det fungerer.. Krystallfiolett har jeg aldri prøvd, men skal legge meg det på minnet til nestemann hvis jeg havner borti det igjen Men aselli er bra, kanskje til steget før krystallfiolett da
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Inotyol, ingen over, ingen ved siden og et must med såre rumper i hus!!
Gjest Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Smører godt inn med vitapan først (i helt ekstreme tilfeller smører jeg aller først på et lite lag med hydrokortison, men gjør ikke det uten å ha forsøkt uten først), lar det trekke inn i huden, og legger tjukt på med inotyol utenpå. Det er helt overlegent. Snuppa her gikk fra åpne sår som blødde over hele stumpen til helt fin babyhud igjen over natta med den behandlinga. Begge salvene kjøpes på apotek. Det er forresten to typer vitapan, du vil ha den orange som heter "krem". Den som heter salve trekker ikke godt nok inn i huden. Kjøpte også "feil" type bleier når hun var på sitt verste- pampers (sånn baby-dry eller noe lurt), de har helt feil passform til henne så de som bare akkurat på håret går rundt magen henger langt ned mellom lårene. Dermed havner bæsj og tiss lenger vekk fra huden Sikkert ikke all verdens behagelig å gå med, men heller det enn bæsj mot huden når hun er så sår.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Jeg synes egentlig du har gjort det som er riktig allerede. Den sure avføringen kommer til å forsvinne kjapt, og det er IKKE bra å bruke alle mulige remedier, kremer med antibiotika og gud vet hva. Disse bør spares til mer kroniske tilfeller, der stumpen er sår over tid og "milde" behandlinger ikke hjelper. Illrød stump er HELT VANLIG innimellom, og selv om det er vondt her og nå vil det gå fort over. - Mild vask ved å skylle stumpen ren, gjerne i kjøligere vann enn du ellers pleier. Etter det første sjokket lindrer vannet godt. - Frotter forsiktig, og la stumpen lufttørke en stund. - Smøre på et tykt lag med sinksalve over hele bleieområdet. Dette hindrer neste avføring i å komme i direkte kontakt med huden. - Sett på såpass store bleier og klær som er så løse i skrittet at bleien henger ned mellom beina. Da vil ikke neste bæsj bli gnidd inn i huden. - Bytt bleie med en gang det kommer mer bæsj. Klart ungen hyler og tar bort hendene dine når du steller og gjør disse tingene. Barnet skjønner jo ikke at det blir bedre etterpå:-) Men det blir det, jeg lover!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 Signerer anonym 00.53. Jeg opplevde dette selv, og jeg hadde på godt med sinksalve og potetmel til slutt. Gjentok dette med jevne mellomrom uansett om hun bæsjet på seg eller ikke. Lykke til:) Ikke mye moro det der når det står på.
svima hege Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 Krystallfiolett har jeg brukt og det funker bra og en sånn salve som egentlig er til psoriasis som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. husker ikke hva den heter men lurer på om tuben er hvit og rød... den legger seg som en hinne på såret så ikke urin o.l kommer på det såre når man har på bleier. fikk anbefalt den av sykehuset da minsten var lagt inn for rotavirus og var kjempesår i rompa.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #15 Skrevet 24. november 2009 Krystall fiolett og aselli sårsalve fungerer supert. Vask med olje i vann blir litt mildere. Huff forferdelig det der
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #16 Skrevet 24. november 2009 Denne hjalp for meg når mini var rød, sår og blødde sammenhengende fra knær til navle... Har prøvd mange kremer før det, men holdt meg til denne siden... http://www.foreverliving.se/no/vare-produkter/dyr/aloe-propolis-creme
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #17 Skrevet 24. november 2009 Har ikke lest svarene dine, men jenta mi hadde nylig samme problem og jeg spurte da her inne etter råd. Mange anbefalte salven Inotyol fra apoteket. Prøvde den i ca en uke, men ble ikke helt bra likevel. Da kjøpte vi krystallfiolett og penslet på- vips så var alt sår borte på en dage eller to. dette mener jeg dreper sopp o.l som kan ha satt seg i sårhuden og infisert den.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå