Gå til innhold

Skulle barnhagen ha sagt ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet femåringen i barnehagen i dag og la merke til en svær kul samt skrubbsår rundt øyet. Dette er en svær barnehage og hun som leverte h*n til meg visste ikke noe om dette. Femåringen sier til meg at xx hadde dyttet h*n under lek ute og at det hadde gjort så vondt osv.

Etter hva h*n sa til meg så hadde h*n blitt tatt inn, fått trøst og jeg antar en vurdering av alvorlighetsgraden av "skaden".

Mener jo ikke at de skulle ha ringt meg, men iallefall informert meg om hva som hadde skjedd da jeg hentet. Hvordan de hadde evaluert h*n, hvordan skaden oppsto osv med tanke på evt hjernerystelse. Synes også det var merkelig at hun som barnet hadde tilbragt nesten to timer med ikke var informert om at skaden oppsto en time tidligere for å evt observere vidre..

Er det bare jeg som er kravstor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du burde blitt informert når du kom for å hente. Slik er rutinen i vår bhg. De måtte jo forvente spm? Noen ganger vet de selvfølgelig ikke hva som har skjedd, men det er jo forståelig.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ha informasjon. Om det ikke var mulig direkte - burde det vært overlevert via!- Dette er fordårlig- og viser en av de mange dårlige sidene ved store bhg!

Skrevet

I verken forrige eller nåværende barnehage ville vi ha hentet barnet uten å bli informert om situasjonen,- uten å spørre... Jeg synes ikke du er kravstor...

Skrevet

De burde sagt fra ja.

For en stund siden kom en av assistentene nærmest styrtende ut i garderoben for å få tak i meg før jeg så datteren min på ett da jeg kom for å hente. Da hadde hun klatret ut av en sofa og gått på hodet ned i gulvet. Hadde fått en skeikkelig kul, men var helt fin. Jeg fikk en detaljert beskrivelse av hva som hadde skjedd, og hvordan hun hadde vært etterpå. De er nøye med å fortelle oss hva som har skjedd i sånne situasjoner, og det syns jeg er veldig bra.

Skrevet

De burde sagt i fra ja.

Men du vet fortsatt ikke hvilket kjønn barnet ditt er? Siden du skriver H*n.

Veldig rart....

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Skal ta det opp med dem i morgen..

Dessverre så er h*n til utredning enda.. Jeg og pappaen blir ikke enige enda og siden kjønnet burde være opp til oss så får h*n bare vente..

;*

Skrevet

Utredning for hva? Og hva er det ikke du å pappan ikke blir enige om? Jeg falt litt ut her??? Har ikke ungen et kjønn???????

Skrevet

Det var ironi.. Ja, ok dårlig ironi..

barnet har et kjønn, men det jeg ville ikke bli kjent igjen, selv om det er en svær barnehage med 139 barn.. ( det er ikke mange av dem i Norge)

HI

Skrevet

Men kunne du ikke spurt selv hva som hadde skjedd, når du oppdaget kulen?

Er absolutt enig i at de burde informert deg uoppfordret, men det kan jo skyldes en forglemmelse. En 5-åring kan i stor grad fortelle selv hva som har skjedd, men du burde likevel spurt personalet.

Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge at vi blir informert om de har skadet seg mer enn hva som er "normalt".

Her ringer de om det er mer alvorlig. Er de litt i tvil ser de det litt ann før de ringer. Og har de bare skadet seg, men ikke alvorlig men blir kuler og sår så får jeg beskjed når jeg henter.

Jeg kan ikke forvente at de vet hvorfor alle blåmerker og sår kommer fra, men har mitt barn blitt tatt inn for å bli trøstet og "lappet sammen" så forventer jeg å få vite hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...