Gå til innhold

Hjelp!

Mamma til Mathias&Amilia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg med ei lita tulle på 3 uker som har masse luft i magen?? Hun trykker masse og får ikke bæsjet stort. Nå har jeg hørt at småbarn bæsjer ikke hver dag og at det kan gå opptil en uke mellom hver bæsjebleie. Men hun frøkna mi har hatt minst en bæsjebleie hver dag frem til nå!

Nå virker det nesten som hun har forstoppelse. Men babyer som kun får morsmelk-ikke erstatning(!)-kan vel ikke bli forstoppet?? :/

Jeg har begynt å drikke amme-te i håp om at det hjelper,men jeg begynte i dag og forventet ikke effekt av den helt ennå.

Tulla bruker også smokk mye fordi hun har et stort sutte-behov. Jeg er redd den gjør at hun svelger mye luft og får derfor trøbbel med magen.

Noen som vet eller kan hjelpe meg??

Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at hun sliter med luft i magen? At det ikke bare er noe hun har begynte med nå, å trykke? Var sammen niesen min på 3 mnd, og hun trykket og trykket og knurret. Det hadde hun gjort fra fødsel av og uten grunn...

Jeg trodde hele tiden at hun måtte bæsje, men neida.

Om du fullammer skal hun ikke få forstoppelse nei, så det er nok ikke det...

Kan være at hun svelger mye luft med smokk, alle mine har brukt det men ikke være plaget av det...

Er hun plaget?

Skrevet

Hun begynte med denne trykkingen forrige uke,mener jeg. Men da fikk hun bæsjet ordentlig også. Nå virker det som hun ikke får ut noe.

Jeg kjenner og hører at hun har luft i magen. Det bobler inni henne! :/

Sønnen min hadde kolikk når han var liten,men husker nesten

ingenting fra det-selvom det er ca 3 år siden. Kan heller ikke si at jeg husker at han fikk mye luft i magen pga smokk. Men han begynte ikke med smokk så tidlig da.

En annen ting jeg er bekymret for er om hun kanskje ikke dier riktig,så defor svelger hun mye luft. Men jeg er så usikker. Trodde ikke jeg ville være det siden hun er mitt andre barn. Men det er sant som de sier-ingen barn er like!

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

mener vi ga litt sukkervann for å lindre luft smerter... er hun flink til å rape etter hun har spist?

Skrevet

fenikkelte er løsningen om du skal drikke te med tanke på magen. - gi gjerne litt til henne også

når barnet ligger på ryggen - press beina (i bøyd tilstand) mot magen - hold litt og repeter.

bær på armen - hodet i albuekroken med kroppen hengenede over underarmen. liggende på magen.

solmassasje (ble aldri noe dreis på det hos oss...)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...