Gå til innhold

Når jeg sier opp bhg-plassen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

må jeg såklart betale plassen.

Som er på 2330,-

(Og hvis bhg får ett barn som tar Daniels plass, skylder ikke jeg de, siden de da får inntektene sine fra den nye som kommer. Iallefall slik det var i Ål da vi flyttet derfra og der fikk de ett barn en uke etterpå - slik at vi slapp å betale resten av de 7ukene. )

MEN, jeg mener jeg ikke skal betale kostpenger..?

Eller hva?

Kostpengene er på svimlende 750,- i mnd som dekker frokost, lunsj, middag, frukt ++ og turer på tog og inngang på div steder.

Daniel har ikke vært i bhg siden sept, pga sykdom og at vi har vært bortreist og fordi jeg ikke har stolt på de, når det gjelder pottetreningen hans. (Opplevde ved flere anledninger at han fikk kjeft for å bæsje seg ut - selv om det ikke skjedde hver dag.)

Saken er at vi skal flytte om en uke og ar sagt opp plassen.

For de resterende mnd skal vi betale for plassen, men jeg syns ikke det er akseptabelt å betale 750,- i kostpenger når ungen ikke er der..

Noen som vet om regler for dette?

Prøvd å google, men fant mest vedtekter for andre barnehager.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om du har sagt opp før den 1., så skal du jo bare betale ut mnd. Og jeg mener bestemt at du IKKE skal betale kostpenger..

Skrevet

Sånn jeg tenker da er at når vi må betale plassen avtalt tid fordi vi må dekke utgiftene bhg ikke hadde fått inn om de ikke fikk skaffet en i tide...

Og da tenker jeg at jeg nok må betale kostutgiftene og. For det er og penger de ikke får inn så lenge de ikke har fått et nytt barn til plassen.

Jeg vet ikke åssen reglene er, men logisk rett i mine øyne er jo å også betale for kost i lik grad som en må betale for oppsigelsesperioden...

Da jeg tok min jente ut hadde jeg to mnd oppsigelse, og jeg valgte å ha henne der tiden ut. Jeg betalte også 350 i kostpenger da selvfølgelig siden hun var der... Men om jeg måtte tatt henne helt ut med en gang ville jeg nok betalt 2 mnd x prisen...

Skrevet

Glemte å nevne hvorfor jeg mener en må betale kostpenger:

Bhg kjøper fortsatt inn den vanlige mengden mat selv om en unge er tatt ut. De kjøper nok ikke noe mindre.

Skrevet

jeg synes det er å

forvente at man også må betale kostpengene.

Blandt annet også fordi det er en del å spare på å handle inn til mange.

Skrevet

kostpenger skal jo gå til det det som faktisk blir brukt til mat. og de trenger ikke kjøpe inn mat til ditt barn når du tar han ut! jeg mener du ikke behøver å betale!

Skrevet

Jeg skjønner deg altså, Turtelduen.

Er veldig med på tankegangen din.

:o)

Men, så er de ofte på turer/utflukter til teater, tar tog, billetter til ting og tang ++

Dette betaler de jo ikke når han ikke er der.

Hmm...

Tenker å ringe kommunen for å høre med de. =)

Er tross alt 1500,- for meg også, hehe :o)

Skrevet

Åja, du må ringe å høre. Greit å slippe å betale der en kan!

Skrevet

jeg syns det høres horibelt ut at du skal betale 750 kr i mnd for kostpenger når han ikke er der. det ville jeg nektet.... isåfalll får du be om å få hente maten hans hver dag..;)

Skrevet

Hahaha, den var smart halla baby ;o)

Skrevet

750 kr mnd!! Det var mye penger...ER det på teater til mange hundrelapper hver mnd da??

Skrevet

750 kroner i måneden?? fy søren så dyrt, det hadde jeg aldri gått med på og betale og i alle fall ikke om han skal benytte plassen, de tjener jo rått på at han ikke er der!

Skrevet

enig i at du ikke skal betale kostpenger.

de skal kunne "bevise" at kosten er brukt til kost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...