Gå til innhold

Ull! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd litt ull på gutten min, men han blir så rødfalmete på kroppen. Har blandt annet prøvd body og strømpebukser fra Name It.

Er det noen som har opplevd at de små har reagert på ull fra visse type merker? Er det også noen som kan anbefalle ull som kan jeg kan prøve på han? Gjerne rimeligere merker enn Nøstebarn og Englebarna. Tenkte at hvis jeg kunne ha muligheten til å bruke et rimeligere merke så hadde det vært fint:)

Har så lyst til at gutten skal kunne bruke ull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har atopisk eksem,og får lettere utslett av noe ull.Men vi bruker stortsett kun Janus,og er storfornøyd.Ikke utslett eller noe.Og hun er alltid god og varm :o)

Skrevet

Men varierer vel fra barn til barn,noen får utslett av det og andre det. Må nesten bare prøve deg fram :o) Janus puster godt og kanskje det hjelper?

Skrevet

Takk Tuttifruttis:)

Da får jeg ut og kjøpe en body fra Janus og prøve det. Vil jo så gjerne at han skal kunne bruke ull. Er det Janus hos Cubus, eller hvor får jeg eventuelt kjøpt dette?

Skrevet

Er det farget ulltøy du har prøvd? Mange reagerer på fargestoffene. Vet om noen barn som kan bruke ull bare det ikke er rødt eller blått. :) Gjelder ofte barn med atopisk eksem.

Skrevet

Har kun prøvd farget ja. Stripete fra Name IT i blått. Tror ikke han har atopisk eksem, men han blir veldig rødfalmete og dette ser ikke særlig behagelig ut. Burde kanskje prøve hvitt/ufarget da. Takk for tips:)

HI

Skrevet

Jnea mi bruker rosa,rødt,brunt og hvitt fra janus.merker ingen forskjell på janus sine farger.Men sant som hun over sier,noen merker er sterkere på fargestoffene og kanskje reagerer han på det?

Janus får du kjøpt mange steder, janus-utsalg,obs'en,barnas hus,spar kjøp tror jeg faktisk og har begynt med det? osv. har tilbud på obs'en og barnas hus av og til.Men tror det er ganske billig på obs til vanlig og :o)

Skrevet

På Laban & Labolina har de ull fra Troll. Det er vist testet ut på riksen og skal være flott for barn med atopisk eksem ol.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. Da er det bare ut og handle, så får vi teste om det er noe han kan bruke:)

HI

Skrevet

Jeg tipper han er allergisk mot ull. Så selv om han ikke får utslett av enkelte merker så er det nok ikke særlig behagelig å ha på.

Skrevet

hvordan vasker dere ulltøyet da? kan joha noe med vaskemidlet å gjøre?

Skrevet

ååå stakkars...jenta mi ble sånn også..og hun er veldig plaga med eksem..tåler ikke ull på kroppen i det hele tatt..eneste hun kan bruke, er ullundertøyet fra cubus som har bomull på innsiden mot huden..den reagerer hun ikke på..er helt forferdelig.. hun er nå 7 år..og har gudsjelov mindre eksem enn før..men guud så hun har vært plaget..klødd seg til blods flere ganger..slitt med søvn og alt. nei, dra på cubus du :)

Skrevet

Vasker ull på 30grader ullprogram med milo :o)

kan godt være at han ikke tåler ull og,trodde jeg først,men ville prøve og det funket fint med janus , kanskje virker det for deg kanskje ikke.Men går ann å prøve :o)

De på cubus med bomull innerst og ull ytterst gir ikke samme egenskapene som ren ull gjør.Men er gode og varme da :o)

Skrevet

Jeg ville prøvd ull med bomull innside. Klarer ikke vanlig ull rett på kroppen selv, da klør det. Har litt eksemhud selv. Cubus har gode klær med bomull innside, ellers liker jeg Devold sine. De har også en myk innside. Husker ikke om det er bomull, men du kan ta en sjekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...