Gå til innhold

Sende vesla i barnehagen i morgen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte hente vesla i bhg i dag fordi hun hadde feber.

Hun er i topp form ellers. Hun ville ikke ha mat i bhg, men spise godt når vi kom hjem, og feberen forsvant 2timer etterpå.

Hun var slik EN dag i helgen også, men var i topp form.

Skal jeg holde henne hjemme i morgen for å være sikker? For hun er jo ikke syk. Jeg tror det er tenner på gang igjen. Er så usikker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en regel som sier at barna skal ha en feberfri dag før de sendes i bhg igjen..

Skrevet

Har ho feber i kveld?

Skrevet

Nei hun har ikke hatt feber. Hun var feberfri 2timer etter at jeg henta henne i bhg.

Skrevet

Ok.. De skal jo ha 1 feberfri dag før de skal i barnehagen, så jeg ville holdt ho hjemme..

Skrevet

Uff husker jeg holdt på sånn med min jente...

Min har hatt litt løs mage og feber når de fikk tenner. Ikke noe syke, bare det.

De min fikk tenner i fjor vår var jeg stadig å hentet henne. Etter at jeg hadde hentet henne igjen etter å ha hentet henne jevnt i 14 dager, jentungen var så i form, ringte jeg opp og sa at "dette er tenner, alle barna har vært like, jeg ser jeksler, og hun er i form. Jeg har desverre ikke mulighet til å være hjemme mer og kan ikke fortsette å hente henne".

De ba meg komme med henne og de godtok forklaringen min.

Jeg mente at når jenten var helt i hundre og jeg viste 100% sikkert at det var tenner fikk de godta feberen. Skjønner de må være påpasselig, men de må kunne se gjennom reglen når det gjelder tenner. For det å få tenner er ikke smittsomt.

Ellers er jeg veldig påpasselig med å holde dem hjemme 1 døgn etter feber og 2 døgn etter oppkast. Og der vet jeg mange slurver og ikke bryr seg.

Så hadde dette vært meg i fjor hadde hun havnet i bhg i morra...

Skrevet

I bhg vår sier de at barna ikke trenger å være feberfri en dag før de kommer i bhg. Så lenge allmenntilstanden er bra og de ikke har feber lenger kan de bare komme :o)

Skrevet

Dersom du ikkje veit kva som er regelen i din barnehage, må du spørre der.

Hos oss er regelen at barnet kan kome i barnehagen 48 t etter diaré, og 24 t etter oppkast/feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...