Anna Anka Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Tok ikke med noe sist (på sykehuset) og hadde vel ikke behov for noe mat i løpet av fødselen heller. Denne gangen er det nytt sykehus med kanskje andre rutiner og ny fødsel med kanskje andre behov. Får man ikke ordne seg et par brødskiver og litt saft ved behov på de fleste sykehus?
mamman til to gutter Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Mor får mat på de fleste sykehus, men stort sett får ikke far noe. Samboeren min fikk tilbud om lunsjen min som jeg på ingen måte ville orket å spise selv, men akkurat da begynte pressriene, så han måtte være sulten gjennom drøye 2timer med pressrier + sying av meg, stell av baby osv før vi begge fikk mat. Tror jeg fikk tilbud om saft underveis også. Hadde heldigvis med litt sjokolade som samboeren min fikk spist underveis så han ikke besvimte av sult. Til denne fødselen kommer vi hvertfall til å ha med mat til samboeren min så han kan spise litt innimellom hvis det blir behov for det.
_Løvemamma_ Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Jeg har kjøpt ett par energi-barer og en pose med energidrikk-pulver som ligger i fødebaggen. Om barene går til meg eller far ser vi når det blir akktuelt, og får vi tid så plukker vi nok med oss noe ordentlig mat til far, men tenkte det kunne være greit å ha, og går de ikke med under fødslen så er de praktiske å ha liggende senere, når man kanskje ikke har så mye tid til å lage mat
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Tror nok vi skal kjøpe inn noe å ha med oss, ja... Evt lage en matpakke til far iallfall... Stakkars mannen min fikk vel ikke noe mat under forrige fødsel når jeg tenker meg om... Han må jo ha vært ekstremt sulten, stakkar! Fikk ikke i meg så veldig mye jeg heller under fødselen, annet enn litt drikke, så dersom vi tar med noe blir det vel ikke til at jeg spiser det før etterpå iallfall. Kan fort være jeg trenger en del energi da;)
twoboys & a girl Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Fikk saft og frukt begge gangene, ikke det at man hadde så veldig god tid til å spise/drikke det. Fikk brødskiver med jordbær og juice like etter fødselen:o)
Tigerpote Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg spydde som en gris under fødselen, så mat var uaktuelt for meg, men var sjeleglad for vannflaska mi! Jeg drakk og drakk som en gal, mannen måtte fylle den på nytt hele tiden (da var jeg STRENG, tror han var litt redd meg da; VANN, NÅ, GI MEG DET J**** VANNET FOR H******!!! Men spydde etterhvert av vannet også, og fikk forbud av jordmora mot å drikke så mye... Mannen ble kanskje sulten? Vi hadde ikke tatt med noe til ham, men tror egentlig han var for skremt til å spise. Vi fikk begge frokost da vi var ferdige da:)
bondeknøl Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 jeg og far vart oppvarte med både mat og drikke ikke under fødselen, men etter.. rakk ikke å spise under fødselen i hvertfall.. hehe
dipsy Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Jeg kommer til å ta med mat til både meg og far. Når jeg fødte veslejente mi så var det sommer og heteperiode, og så fikk jeg middag på sykehuset, ertesuppe..... Kan ikke si det var det som fristet Far fikk ikke tilbud om noe, og satt helt alene i kantina på sykehuset og spiste.
The Bad Gal Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Rekker nok neppe få i meg noe under fødselen(fødte raskt sist, og sansynlig enda raskere denne gangen), men skal ha med ting å spise/drikke på barsel, for maten der kan jeg fint spare meg for....
FrøkenSprøken Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Det har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. SIst spiste vi litt i kafeen på sykehuset mens vi ventet på at riene skulle ta seg opp, og bare 3 timer etterpå hadde vi fått sønnen vår. Jeg var så kvalm at jeg angret på den bananen jeg hadde spist, så mat var ikke i tankene mine i det hele tatt. Tror nok ikke at far rakk å bli så sulten heller, på de få timene det tok. Kan sikkert ta med noe, men har ikke tenkt å bruke så lang tid denne gangen heller, og om det drøyer er det jo mulig å få kjøpt noe mat på sykehuset, eventuelt få noen venner til å komme med noe HVIS det drøyer... Etter fødselen fikk vi masse brødskiver og pålegg, juice og egg. Var sikkert 6 brødskiver, men husker at jeg fikk nesten panikk da jm sa at vi kunne dele. Jeg var jo sulten, må vite! Hehehe.... Men det ble nok, da. Bare husker at jeg var heeeelt sikker på at jeg kom til å trenge minst 10 skiver for å bli mett. Her snakker vi ulvehunger! Sist var vi på Ullevål, og der spiser man jo fantastisk god mat i restaurangen, men denne gangen er vi på et mindre sykehus lenger nord, og der vet jeg av erfaring at maten er tragisk. Så her skal nok far en tur på butikken eller hjem og skaffe mat til mor ETTER fødslene. Eventuelt kjøpe en pizza eller noe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå