Holly❄️ Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 For ca et år siden begynte jeg plutselig å få tørre flekker i hårfestet i pannen.. og litt inni øret av alle plasser, og bak øret. Så ble jeg syyykt tørr i hodetbunnen!! Så tørr at du ikke vil tro det.. kastet alle shampoer, og kjøpte en ny hos frisøren, og en på apoteket. Hjalp ikke i det hele tatt! Dro til legen, og fikk utskrevet en sterk krem som forsåvidt hjelper... men kun i korte perioder.. WHAT TO DO??? Er jo kjempepinlig også, skikkelig hot med flass all over bare man snur litt på hodet... Hva kan det være da?? Det klør også, og flasser veldig som sagt... Klør jeg så blir det veldig rødt, og "fuktig" på en måte... ER så lei!!
OsloMor Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Uff, det høres ikke godt ut og litt som psoriasis. Kanskje du bare burde bruke det fra legen og heller investere i en god kur og balsam om remediet fra legen dreper håret. Evt. be om henvisning til en hudleg? Lykke til:)
petite fleur Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Huff, høres kjipt ut...jeg klødde også, holdt på å bli gal. Jeg kjøpte Redken dry scalp eller noe, og Kms balsam, også for tørr hodebunn. Kjøpte begge deler på feelunique.com, søk på dandruff. Jeg er et nytt menneske :-D
Holly❄️ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2009 Ja, men det jeg har fått fra legen er såpass sterkt at jeg ikke kan bruke det hele tiden.. :S Har egentlig brukt d for mye allerede... Det som er litt kjipt er jo at d ikke kun er i hodebunnen, er liksom i hårfestet ved pannen også, og i inngangen til ene øret, pluss bak det andre øret...
Gjest Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Sikkert et dårlig tips, men det som hjalp meg var å ta håret Jeg har vært sånn i alle år, skikkelig tørr og klødde på meg store sår. Ingenting som hjalp. For noen år siden ble jeg skitlei hele håret, og barberte det av med høvvel, helt glatt. Smurte godt inn med fuktighetskrem mens håret enda var vekk, og sannelig! Har ikke vært plaget med det siden. Nå har jeg langt hår igjen, merker litt antydninger av og til men ikke i nærheten så ille som det var. Jeg mistenker at det rett og slett var dårlig lufting og mye fukt mot huden som var problemet; håret mitt var såpass langt at det gjerne tok flere timer å tørke det uten føner, og ofte gikk meg med håndduk-turban på hodet den første timen for å hindre at hele ryggen ble våt. Nå har jeg blitt flinkere til å jobbe med å få hodebunnen tørr og fin kjappest mulig etter dusjing, ingen turban, ingen utstrakt børsting av vått hår (da legger det seg inntil huden, lar jeg det være ubørstet så kruser det seg og bli mer luftig oppå hodet også). Og innimellom hårføner. Ut over det ville jeg prøvd å få smurt inn hodebunnen med noe fuktighetsgivende innimellom, selv om det blir et evig klin når du har hår på
Anne-B. Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Det høres ut som det jeg kan ha i perioder med stress. Tar du omega-3? Jeg så på et program på tv, husker ikke om det var Oprah eller om det var et av de helseprogrammene som går på en av kanalene, der de tipset en dame med denne type problem om å spise omega-3. Så i stedet for vanlig dose på 6 kapsler, tar jeg 12-15. Det hjalp meg i alle fall. Er ikke plaga med det nå lenger, bare såvidt når jeg stresser med eksamen. Glemte å ta kapslene for en tid tilbake siden, og da kom det tilbake. Det er jo verdt å prøve.
Holly❄️ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2009 Ja, kanskje d hjelper med omega-3? For å snauklippe meg, det gjør jeg ikke heheheh...
Anne-B. Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Sunnhet må som oftest komme innenfra. Det hjalp i alle fall godt her.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 her sliter både jeg og min mor mye med eksem i hodebunnen, som kommer spesiellt i hårfestet ved pannen ja.. veldig kjekt å måtte dra håret langt nedi pannen for å skjule det... det som hjelper mest her er jevnlig bruk av 2 apotekshampoer som heter fungoral og selukos. sånne rosa guffer begge to. men bruker ca annenhver flaske, fordi de slutter liksom å virke etter en stund.. vasker meg 2-3 ganger hver uke med den når det er ille, også 1-2 ganger for vedlikehold en stund. så tar jeg pause når det er helt borte så er dert påan igjen.. spesiellt ille nå når det blir kaldt.. har i ørene også, og har fått noe av legen, men syns ikke det hjalp, så jeg lever bare med den eksemen i øret.. ikke så gøy men.. er nå sånn.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Er det Betnovat du har fått av legen? Jeg opplever dette i perioder. Synes at det blir verre når jeg glemmer tran, opplever ekstra stress og spiser mye sjokolade/søtsaker. Fungoral fra apoteket ble jeg bare enda tørrere av. Tror det er lurt å skylle hår og hodebunn veldig godt etter vask og la håret tørke raskt. Jeg klipper meg litt kortere i perioder slik at det skal tørke fortere. Tror at dette er eksem som det ikke finnes noen vidunderkur mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå