Gå til innhold

Frustrert!!! Hund og lat eier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene naboen vår har skaffet seg en flott border colli, desverre så har de ikke helt tenkt igjennom hva slags hund som passer dem da de valgte ifra dyrebeskyttelsen.

En ung BC valp, er vel snart året tenker jeg, trenger jo masse trim både fysisk og psykisk. Denne hunden får lite av begge, derfor så stikker den av flere ganger daglig, raser rundt på turen sin for å prøve å "bryte" seg inn igjen. Har sagt ifra til eieren flere ganger og får til svar at det ikke er så farlig for den kommer jo tilbake igjen.

Min eldste datter er livredd hunder og tørr ikke å gå alene her pga denne hunden og med tanke på hva hunden kan forårsake, selv om den er snill så synes jeg det er guffent!

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Det er jo klart at hunden trenger mer enn denne eieren klarer å gi, kan jeg gi rapport til dyrebeskyttelsen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sann.

Jeg fikk meg en hund i sommer og hun pleide å være alene ute og jeg spurte naboene om det var greit i tilfelle hun skulle komme over på dems tomt og alle sa ok til det(holdt jo øye med henne), og etterhvert som hun ble litt eldre og tryggere på området begynte hun å stikke av veldig ofte selv om det bare var to hus videre.

Men så var det denne ene naboen som ikke likte det og sa til meg at enten får du binde henne fast eller skaff deg gjerde, han var litt gretten den morgenen ; ) hehe

Men poenget er at da skal man ta hensyn og hun har ikke vært løs ute etter det, og jeg har en blanding av rottweiler og bordercollie.

Jeg syns du skal si ordentlig ifra til eier, det viktigstefor deg er at din datter ikke skal bli mer redd for hunder enn det hun allerede er!

En hund kan være så snill som bare det, mens en dag skjer det en ulykke, syns uansett ikke barn og hunder skal være alene.

Og en bordercollie er en rase som krever mye trim fysisk og psykisk og hvis den ikke får tilfredstilt det hos eier kan den finne på ting selv som å gjete unger syklister eller biler.

Gi eier en sjanse ved å si ifra hjelper ikke det bør du ringe dyrebeskyttelsen.

Håper det ordner seg : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...