Gå til innhold

Noen her som ikke har stellebord til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løsning har dere da? Har dere savnet stellebord?

Vi har veldig liten plass på badet nede, er ikke plass til et stellebord i det hele tatt, oppe så har vi jo barnerommet, men det skal ikke bli brukt det første året (hvertfall ikke i begynnelsen). På rommet vård nede skal vi ha barnesengen, og en kommode til klær, er jo mulig å ha stellebordet der, men da er man jo ikke nærheten av en vask.. Så da tenkte jeg litt på å ha en sånn liggeunderlaggreie til stelling, og bare ha den på vaskemaskinen\evt gulvet om den er på.. Og en boks med stelleting og bleier. Har snakket med mamma og svigermor, de mener at det er bare teit, og at jeg burde ha stellebordet på soverommet nede eller oppe..

På badet er det jo varmt, og babyen vil jo ligge bra.

Er jeg helt på jordet som tror dette kan funke? Eller blir det stress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lite bad, og har stellematten på gulvet der. Når den ikke er i bruk legges den under skapet, eller bare settes opp etter dusjveggen.

Funker greit det!

Skrevet

Jeg har også dårlig med plass på badet så her blir det enten stelleunderlagsmatte (hva det nå heter?) på vaskemaskinen eller så skal lillebror kjøpe hobbyplater og lage et stellebord med hyller til klær under.

Synes løsningen din høres bra ut. Og det er jo mer praktisk, tenker jeg, å ha en slik løsning enn å ha stellebord på soverommet.

Skrevet

Jeg har ikke det. Har ei matte oppå vaskemaskinen. Oh så monterte jeg opp ei hylle over den så jeg fikk plass til litt ting. Badet mitt er 4 kvm, så flommer ikke over av plass her heller....

Eneste jeg er veldig glad for er at vi har flust av bodyer og strømpebukser på badet, mye mer praktiskt enn å måtte løpe i ett annet rom å hente med en naken baby.. De gulper jo og det hender det kommer bæsj på uttersida osv...

Skrevet

Haha, bra dere skjønte hva jeg mente med liggeunderlags greie til stelling. :P

Har et ledig skap på badet om det blir der til bodyer og slikt hvertfall når jeg tenker meg om..

HI

Skrevet

Jeg har 3 små barn og har ADLRI hatt hverken stellebord eller - matte. Har stelt dem (og steller) på gulvet på et mykt underlag - gjerne et håndkle - ikke noe problem.

Det fine er jo at du greit kan gå fra dem hvis det er noe du må hente uten å bekymre deg for at de faller ned, eller først legge dem på gulvet for så å hente.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt stellebord til mine, selv om jeg har plass. Synes det er mye enklere å skifte på en stellematte på gulvet, spesielt når babyen begynner å slåss imot! Her i heimen er det til tider rene slåsskampene når bleiene skal skiftes, og da ville jeg ikke hatt ungen på et stellebord, nei.

På de fleste ordentlige stellebordene jeg har sett er matten skikkelig festet til bordet, altså ikke bare lagt oppå, evt med kanter som holder fast matten. Jeg prøvde en gang med matten oppå en kommode, men det blir rimelig glatt uten ordentlig feste. Vær derfor forsiktig med matten oppå vaskemaskinen. Du klarer sikkert feste den på et eller annet MacGyver-vis altså:)

Skrevet

Vi har stellebord i stua vi ;) Hvitt fint med skuffer. Passer inn og faktisk ;) Badet vårt er nemlig mini mini.

Skrevet

Vi har bare en sånn stellematte fra Ikea som ligger oppå vaskemaskinen inne på badet, og en boks med diverse kremer/utstyr på en liten krakk ved siden av. Der er det også plass til bleier og vaskeservietter (om man stabler bra :) )

Dette har funket helt fint så langt. Men nå er tassen snart 5 mnd og begynner å bli aktiv når han ligger på "slettebordet", så er vel ikke så lenge til den må flyttes ned på golvet når han skal stelles i stedet.

Skrevet

Sabla dumt at det ikke finnes en redigeringsknapp her ja...

Slettebordet = STELLEBORDET :) for dere som ikke skjønte det :)

Skrevet

Jeg har stellebord, men det blir kun brukt når baby har badet. Trenger det egentlig ikke. Bytter bleie gjør vi i sofaen på dagen, og i senga på morran. Man må ikke ha stellebord. Har hånduk under om det er noe annet enn tiss i bleia .

Er veldig mye man egentlig ikke trenger.

Skrevet

Vi skal flytte inn i en leil med dårlig plass (juhu... :P hehe) og jeg kommer til å kjøpe vegghengt stellebord. Sparer plass!

Vi skal sette den i gangen, inngangen inn til soverommet.

Pappan min syntes DET var bortkastet, kunne jo bare bruke gulvet - men jeg har ikke sjangs til å sitte på gulvet pga knærne og ryggen.

Skrevet

Inngangen inn til BADET ;o)

*lol*

Skrevet

Hadde stellebord med førstemann, men nå har vi flyttet og har ikke plass. Nå har vi stellematte oppå vaskemaskinen og har ekstra hyller, funker veldig bra på han enda! Håper lillegutt som kommer også liker å ligge der!

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men når vaskemaskinen er på, hva gjør dere da? :P Bruker dere gulvet, eller fortsatt vaskemaskin? :P

Ja, jeg er førstegangs.. Hahaha...

HI

Skrevet

Jeg slo av og skrudde på maskina igjen jeg *lol* ;o)

Kanskje ikke det beste akkurat, men samma det;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...