Gå til innhold

*puh*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var dei søte små vaksinert!

Har gått og venta og venta på at vaksina skulle bli alment tilgjengelig, og i dag var det vaksinering av barn frå 6 mnd til 3 år, men eldre søsken fekk og vaksina samtidig.

Det var sjølvsagt litt skriking då dei fekk stikket, men det gjekk fort over. Ingen akutte biverknader, håpar dei slepp lett unna dei neste dagane og, og at dei ikkje får smitten i seg før vaksina har "bitt seg fast" :o)

Trekker eit lettelsens sukk når det gjeld lille, ho har hatt nok det siste året om ho ikkje skal få influensaen i tillegg.

Har dåke andre fått vaksinert ungane (og dåke sjølv)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja gutten min vaksinerte seg første uka i november siden han er i risikogruppen, og jeg fikk på jobben forrige uke da jeg er regnet som risikogruppe siden jeg jobber i helsevesnet. Jenta mi skal ta nå på torsdag, for da er det for barn 6-9 år utenfor risikogruppe. Gutten min fikk ingen bivirkninger heldigvis, jeg fikk hodepine og veldig vondt i armen men det gikk over etter to dager.

Skrevet

Det er flere uker siden jeg fikk og lillebror fikk rett etter meg, siden han er i risikogruppa. Jeg fikk fordi jeg jobber i helsevesenet.

Storesøster skal visst få vaksinen neste mandag. Håper ikke hun får like mange bivirkninger som lillebror. Og antagelig så gjør hun ikke det for hun må ha godt immunforsvar siden hun aldri er syk. Og lillebror har jo elendig immunforsvar.

Skrevet

Jepp, Nå er det 4 uker siden jeg fikk vaksinen, og 3 uker siden samboeren fikk.... og på fredagen fikk mine 2 barn, vaksinen.... INGEN av oss har hatt noen som helst form for bivirkninger..... :o)

Skrevet

Ja, jeg og eldste fikk for 4 uker siden. Han er risikogruppe, og jeg jobber i helsevesenet.

Lillemor skal/skulle ha tatt førstkommende torsdag, men jeg er redd det er for sent, hun er syk nå, og det er mulig det er svineinfluensaen.

Skrevet

Jepp, her i heimen har jeg, mannen og storebror vaksinert oss. Er litt over en uke siden vi gjorde det. Ingen bivirkninger, og det gjorde ikke vondt.

Vi hadde nok alle tre klart oss gjennom en sykdom som svineinfluensaen - men vi tok vaksinen for å "beskytte" vesle jenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...