handygirl Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Har skjønt at det finnes folk som er skeptiske til både vaksine og Tamiflu. Er ikke helt oppdatert jeg da. Kan noen fortelle meg hvorfor Tamiflu er "farlig"?
2SmåTroll Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 jeg er litt småskeptisk med tamiflu til barn. Det var jo så mye snakk om det i begynnelsen at barn ikke burde få tamiflu. Kunne få mareritt av de. Eneste jeg husker
Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 i et land har de begrenset bruken av de til ungdommer og barn etter det har vært mange tilfeller av hallusinasjoner med påfølgende selvmord. Husker ikke om det var kina, japan eller asia. Det var noe der i "høgget" iallefall.
~sjiraff~ Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Aner ikke om det er farlig eller ikke med Tamiflu men for meg er det skremmende nok at det ikke finnes barnedoseringer og at man selv må åpne kapsler dele og styre for å finne passende dose til barna. Veldig glad for at vi kom oss igjennom uten behov for Tamiflu.
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Man må legge en brusetablett i et beger, og trekke opp 2 ml. av dette i en sprøyte. Så noe veldig hokus pokus er det ikke. All medisin blir jo blandet ut til barn av farmasøytene også (unntaksvis av ferdig dosert SM bl.a). Tamiflu er symptomdempende, og dersom barna blir veldig syke er det jo å anbefale. Det forkorter og reduserer sykdomdbilde, men som alt annet kan det jo være bivirkninger. Dersom bivirkningene er større enn hovedsykdommen, hadde jeg jo sluttet å gi dette asap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå