Gå til innhold

Har alle barnehager matpakkeordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at alle barnehager i Norge bruker matpakker? Altså at de ikke lager mat i selve barnehagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen matpakker i vår barnehage, de får frokost og lunsj og varmmat en gang i uka + frukt/knekkebrød på sen formiddag/tidlig ettermiddag.

Skrevet

Tar med egen frokost men får lunsj og fruktmåltid med yoghurt i barnehagen..

Skrevet

Nei - vår barnehage er matpakkefri. Serverer hjemmelaget brød - pålegg, varm lunsj og frukt.

Skrevet

Har med frokost, men får lunsj og ettermiddagsmat (frukt og knekkebrød)

og varm mat hver fredag

Skrevet

I vår bhg får de all mat i bhg. Trenger ikke ha med matpakke. Og godt er det.

Skrevet

Å, jeg begynte å lure siden alle skriver om matpakker her. I vår barnehage får de varmt lunsj hver dag og alt annet og (frokost, noe på ettermiddagen osv.)

Skrevet

Her har jentene med seg matpakke 2 dager i uka,får mat i barnehagen de andre 3 dagene!

Skrevet

Vår barnehage har ikke matpakkeordning. Vi betaler en sum i mnd og det dekker all mat. Frokost lunsj og en varm lunsj i uken. Frukt og mellommåltid før det går ut for dagen. En utrolig fin ordning synes jeg :)

Skrevet

Matpakke til frokost. Ellers er det brødmat som smøres i bhg, eller varmmat.

Skrevet

Vi tar med frukost om barnet spiser det er kl 0830, men de får melk. Frukt leverer vi hver dag, og så deler barna den.

Skrevet

Har inntrykk av at det mest vanlige er at barna får et måltid (lunsj), og at en tar med seg resten.

Noen få serverer ingen måltider og noen (få?) serverer alle måltider.

Skrevet

Og her er det matpakke til lunsj hver dag bortsett fra en dag med varmlunsj. Frokost smører de i barnehagen. Frukt får de der etter hvert måltid + i 14-tiden.

Skrevet

I den barnehagen jeg jobber i får de 3 måltider i bhg.

Frokost,Lunch og Frukmåltid..

1gang i uka har de osteskive til frokost.

1 varmrett i uka (+ at de av og til har pølse og brød når de er på tur)

Fruktmåltidet består av knekkebrød + frukt/grønnsak/drikke youghurt

(1 av delene)

Skrevet

I vår barnehage får de samtlige måltid (eller vi betaler for at de skal få det...). Og er strålende fornøyd med det.

Ungene får god og nylaget mat, og jeg slipper å styre med matpakker.

Skrevet

I vår forrige bhg hadde de en kokk ansatt på heltid, og lagde alle måltider i bhg. Også sammen med ungene.

I denne bhg har vi med frokost om ungene ikke har spist det hjemme og frukt, resten får de i bhg.

Skrevet

i min kommune er det bare en barnehage som ikke har matpakker og den er privat.

alle kommunale barnehager er har matpakke bortsett fra ett måltid i uken eller kjeldnere.

men ut i fra det de serverer den ene dagen er jeg glad for at det ikke er oftere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...